fredag 8 maj 2009

Obehagskänsla

Jag gruvar mig mycket inför helgen då det kommer ett helt gäng med folk hit bl. a Mannenimittlivs ex.
Hur 17 kunde jag vara så dum så att jag samtyckte till detta?!
Det känns inte alls bra.
Och jag tror att älsklingen faktiskt inte heller skulle gilla det.
Varför ska jag vara så hygglig?
Det slår tillbaka mot mig själv.

Men det är för deras barns skull. Barnen är visserligen "vuxna" men..ändå..
Näe, jag vill inte ha massor av folk petandes i mina..våra.. grejer, det räcker nog med svärfar som tycker han hjälper till genom att flytta papper från en sida till en annan. Som plockar hit och dit.
SUUUUUUUUUCK!!!

Och inatt så drömde jag så otäckt.
Den obehagskänsla jag fick då sitter delvis fortfarande i.
Det var en dröm om att Mannenimittliv avled..igen..fast detta var otäckt..riktigt otäckt..
Vidare så drömde jag om att jag åkte båt på en älv. Plötsligt ramlade jag i. Jag trodde det var lugnt eftersom vattnet var lugnt.
Då kom jag närmare en fors och skulle styra in mot land med ett redskap.

Då drogs jag ned under vattnet.
Försökte ta mig upp och lyckas nästan...nästan..
Men jag var för svag och åkte ned igen..
kraftlös, orkeslös och kippandes efter andan..
Sedan vaknade jag.

Det var ju "bara" drömmar...

/A

2 kommentarer:

Markattan sa...

Ja usch, det krävs massa ork när man inte orkar. Tycker att du ska sätta dig i ett hörn och låta andra ta hand om dig, eller lägg dig när det blir för mycket. Ingen kan kräva att du ska stå för allt i dagar som dessa.

Och drömmar som skrämmer och gör ont, de finns det för många av i livet.

Tänker på dig.
Varm hand
Markattan

Ännelaij sa...

Markattan
Men jag kan inte sätta mig i ett hörn bara eller något liknande.

Nej, de borde veta om vad som gäller under de dagar de är här nere.

Ja, mina drömmar gör väldigt ont just nu.

Tack för ditt stöd
/A