tisdag 5 maj 2009

Lite sk*tsnack

I morse så regnade men vi hade planer på att åka upp till kyrkogården för att plantera lite blommor på Mannenimittliv´s mammas grav.
Sedan tänkte jag städa eftersom det VERKLIGEN behövs. Jag har inte dammsugit på två veckor och en massa tvätt ligger osorterad och ovikt.

urkochblä

Nåväl, somliga drog till Falkenberg vilket var OK, folk gör som de vill. Kvar var jag och farfar/svärfar för att reda ut resten.
Det gick bra tills den ene bilens vindrutetorkare visade sig att ha lagt av...och det regnade som sagt var..
Den andra bilen (min bil) var det mindre bensin i så jag tvekade ta den. Men då säger farfar, som tankade vindrutetorkarfelbilen full igår:
- Jag tankar din bil också!
Men näe säger jag, det löser jag.
Då säger farfar:
- Du säger bara nej hela tiden, nu löser jag detta, kom INTE och säg något annat!

Bilen blev tankad, blommor planterade, sedan var det kaffedags.
Och..ja...om man säger så här...det är lite svårt att fatta..för mig alltså..men hur i bövelen kan man behöva springa till damrummet så ofta om man knappt äter något?

Jag vill inte beskriva konsistens och andra intressanta saker.

Nåja, nu ska jag traska iväg till min vän frisörskan för lite ..snack..
Sedan ringa till begravningsbyrån igen samt påbörja städningen.
På torsdag kommer ju blivandepsykologdottern och hon KAN ha synpunkter på att "divanen" inte är luftad och rummet inte dammtorkat.

/A

4 kommentarer:

*jeanette* sa...

det är så trist att städa för att man känner att man måste/borde... jag brukar hoppfullt säga att det tar jag nån dag när det regnar... och fy 17 vad det regnar just nu. kanske hjälper det om jag drar ner persiennerna? Hur som haver, du har en AWARD att hämta hos mig.

ha en skön kväll.
kram

Ännelaij sa...

*jeanette*
att det är trist städa när det är massor av annat att tänka på.

suck

Tack för awarden!
:)

kram
/A

i sa...

Hehe... Ja det är bäst att allt är skinande rent, för jag bryr ju mig såååå mycket! :P

Ännelaij sa...

I
Ehhh...klart du bryr dig om dina fiiiiiina strumpor börjar se ut som yllestrumpor.

Kram älskade dotter
/Mamma