fredag 15 maj 2009

Javisst är det vackert ute


I förrgår fotograferade jag vid fyren bl. a denna trut.
Triften blommar för fullt (som synes), bönderna har kunnat påbörja sitt vårbruk ca 2 veckor tidigare än vanligt.
Men jag orkar inte njuta fullt ut av all färgprakt, värmen och försommaren.
Jag vet att jag måste ta mig genom detta. Och det ska jag.
En bit, ett steg, en dag i taget.
I morgon SKA jag sitta ute och sola min bleka kropp, om det är nu är sol.
Får väl ta itu med lite trädgårdsarbete också fastän det känns meningslöst.
Take care
/A

2 kommentarer:

Markattan sa...

En gång i tiden möttes jag av sorgen, inte som din men en annan sort. Jag var ensam, ledsen och så förtvivlat arg. Den känslan, argheten, använde jag mig av tills jag helt enkelt inte orkade vara arg längre. Då blev det roligare, bättre och lättare att njuta. Inte vet jag vilken känsla du ska odla för att komma dit, men dit kommer du. Man måste och har inget val, gå igenom allt det som tynger, skaver och gör ont. Jag är glad att du ändå, trots allt, ser att det finns vackert och gott, även om det är på håll, just nu.

Varmaste handen
Markattan

Ännelaij sa...

Jag har varit med om andra svåra saker tidigare.
Och det känns som om förrådet med att hitta tillbaka den blir lång.

Min ork är inte så stor.
Men jag måste ju.

Ska strax ut och sola och hopps på att jag får färg.

Tack för ditt stöd.
Kram
/A