söndag 3 maj 2009

Jag måste..


(Bild från Matton)
..orka..
Just nu ångrar jag att jag gav löften om att det var OK att härbärgera massor av folk just nu.
Så nästa söndag blir det huset fullt. Bl.a kommer Mannenimittlivs ex. ned tillsammans med barnen. Jag har inget emot henne alls men jag ångrar att jag i ett svagt ögonblick tyckte att det var OK.
Nästa söndag blir vi kanske 11 pers till middag, som iofs var och en får ordna själv, men hur kul är det att ha folk som drar i ens porslin, frågar om vart det och det finns etc?
Man kan säga att jag ångrar mig.
Plus att det känns fel att ingen pratat med mig om vilken dag de tänkt komma ned.
Nåväl, jag får ta tag i detta...igen..tydligen är det massor som jag ska lösa!
Ensam
/A

2 kommentarer:

Speja sa...

Det där känns inte schyst, varför ska du lösa allt det där och härbärgera folk - 11 st! Förstår inte att de inte själva tänker på hur jobbigt det blir för dig.

Ännelaij sa...

Speja
Näe, precis, men jag kanske får skylla mig själv när jag i svaga, sorgfyllda ögonblick säger att det är OK?!

Men de får reda ut detta med sänglinne, mat och sådant själva.

Varför lovar jag för mycket för?

Tack för din omtanke
kram
/A