fredag 15 maj 2009

Är sushi bra för magen?


Idag har jag vinkat av de sista gästerna.
Det kändes bra - verkligen bra. Även om det faktiskt gått bättre än förväntat att ha haft folk här i en månad. De tackade trots att de mött mitt lemonface nästan varje morgon, sett mina utbrott, mina tårar och en annan Annelie än tidigare.
En tråkig, trist och inte det minsta underbar Annelie.
(Fast de kanske tyckte det var samma gamla Annelie?)

Jag fick frågan om det skulle bli skönt att bli "av" med dem.
Inte kunde jag ljuga utan jag sa som det var.
- Ja!

Då blev det skratt&förståelse från personen som frågade.


Nåväl, min mage verkar inte rätta till sig. Det är ett himla spring till damrummet.
Därför köpte jag sushi till lunch idag.
Det borde bota magen..eller hur?
Nu känner jag mig stenmätt, trodde att jag bara skulle orka äta hälften men jag åt allt..det tog visserligen drygt en timme men ändå.

Take care
/Mersushitillfolket-Alien

3 kommentarer:

Markattan sa...

Om det är bra för magen har jag ingen aning om då jag inte äter det. Dock vet jag att det man vill äta är bra för själen när man får det och det ska visst hjälpa magen också.

Förstår att det är skönt att få rå sig själv men kan också föreställa mig att det blir vansinnigt tomt nu hemma hos dig.

Varm hand
Markattan

*jeanette* sa...

sushi är ju bara så gott tycker jag... både gott och balsam för själen för en stund...

Må så gott!
KRAM!

Ännelaij sa...

Markattan
Det är bra för själen.
Magen vet jag inte den verkar vara sig bli bättre eller sämre.

Ja det är ..TOMT.
Men skönt att slippa gäster ändå.
Mannenimittliv är den jag verkligen saknar.

Kram
/A

*jeanette*
Javisst är sushi gott!
Men jag åt inte upp avokadobiten , den är inte direkt någon favvo, samt en av rullarna.
Och vad mätt man blir!

Tack!

KRAM
/A