onsdag 6 maj 2009

Förnekelse, strutsbeteende


(bild från Wikipedia)
Jag har lovat att trycka programkorten inför begravningen.
Jag tänkte mig att det första utkastet skulle vara gjort idag.
Är det gjort?
- Nej
Jag har all info som behövs.
Allt inför begravningen är ordnat utom just programbladen.
Det finns tid kvar men det stör mig att jag inte har gjort det jag tänkt mig göra.
..än..
Men jag är urtrött så jag har sovit en hel del av dagen. Såklart måste jag göra middag (om ingen hinner före) till mina gäster samt gå min vanliga promenad.
Det är kanske så att jag inte riktigt har fattat allt ännu, kanske det är så att en sådan "enkel" sak som att designa samt skriva ut programblad inför begravningen är för arbetsamt?
Men jag ska göra det.
NU!

5 kommentarer:

Markattan sa...

Markattan här.
Har traskat runt och läst, njutit och berörts.

Tycker mycket om din ton, imponeras av din kraft och sörjer din förlust.

Jag beklagar din sorg och förstår inte hur du orkar det du gör. Att sova är ett sundhetstecken och det ska du vara rädd om.

För en främling som jag finns det inte mycket att säga, inte mycket att bibringa dig, det har du nära, vänner och familj som gör. Men du ska veta att det sitter en fd, märk väl, boråsare inte så långt ifrån dig och tänker på hur du har det och önskar dig bort från sorgen, när den tiden är kommen. Lev väl så gott det går.

Varm hand
Markattan

Ännelaij sa...

Markattan
TACK!

Dina ord värmer.
Vad roligt att du kanske finns i närheten!

Kanske du vet vem jag är och vice versa?

:)
/A

Markattan sa...

Nja, jag har en bit att ta mig för att komma till vårt kära GeKå´s. Åker dit ibland, när föråden behöver fyllas på. Bor lite innåt landet, reagerade på det rätmätiga boråsarföraktet. En annan är barnfödd där och jag fattar vad du menar. Det är som om postorder är något att skryta med och anledning att visa förakt.

Markattan

Ännelaij sa...

Markattan
Det är inget fel på Boråsare, vad jag vet.
Det har bara blivit ett uttryck häromkring eftersom det finns just många från den trakten som har sina sommarstugor etc. här.

Somliga av dessa de hälsar inte när man möter dem.

Det är inget fel på postorder heller..
SUCKJisses vad jag krånglar in mig i allt igen..

Men jag hoppas att du fattar vad jag menar!!

Take care
/A

Markattan sa...

Jag fattar, det är lugnt.

Markattan