onsdag 20 maj 2009

Men jag är inte vrång och trotsig alls!

Jag ska bli en soffliggare.
Ja, under EU-valet alltså.
Alla tidigare val har jag mangrant..kvinnogrannt menar jag, gått till vallokalen.
Men så ICKE i år!

Jag tänker ligga på soffan och äta praliner (läs broccoli eller sushi) och dricka paraplydrinkar (läs vatten eller möjligen viiiiin) och bara fundera på hur bra (eller dum?!?!) jag är som vägrar rösta.
Och det är INGEN idé att ni försöker tala om för mig att jag ska ta mitt ansvar och att det är fel att ligga på soffan.
För det ger jag 17 i!
Inget biter på mig. Ty när Annelie bestämt sig så har Annelie bestämt sig!!!!!!!!!!!!!!!
(syns ju på utropstecknen ju!!!!!!!!!!!!!!)

Jag har en mycket bra anledning till detta nämligen:
Valmyndighetens fruuuuuuuuuktansvärt fula logga samt deras fula bild på scillor!

Så nu vet ni.

/NuHarJagSagtMittOmValmyndighetenHinnerBytaLogoSåKanske..

3 kommentarer:

Ulle sa...

Jag hänger på!!

/visomvägrarrösta

Markattan sa...

Jag har nog tänkt rösta ändå. Men har man så goda skäl att låta bli så tycker jag absolut att man ska strunta i det. Och jo, det syns på utropstecknen, hela 15 stycken om jag inte räknar fel...

Markattan, vän av punkter

Ännelaij sa...

Ulle
Bra!
Då kan vi gå arm i arm till...eh...broccoliaffären.

/A

Markattan
Bra att du gör det.
Så att det blir balans!

Jo, egentligen tycker jag att punkter är snyggare.
De är mer korrekta samt sätter just punkt.

Utropstecken ser rätt lågt ut.
En anledning till varför jag använder dem just i detta inlägg.

kram
/A