onsdag 27 maj 2009

Fotografering..

Är min grej!



Igår var jag ute på en fotosession, jag tänkte fotografera en kvarn här i samhället. För jag är bra, faktiskt nästintill proffs, på naturfotografering.
Kvarnen syns till vänster i bild någonstans.

Sedan kom jag tänka på mina talanger både som trädgårdsmästare JUST nu samt min förmåga att kunna få bra bilder på blommor och grödor. Så jag tog kameran för att bevisa detta, två flugor på smällen som det ju heter.

De få ogräsen och barren behöver ni inte bry er om ty det är blomman, den luddiga grå som är intressant.

Vidare så är det ju faktiskt så att jag är ett mer eller mindre proffs på porträtt...också..
Så jag tog några bilder där föremålet glatt poserade för mig och t.o.m hade stylat håret hos en kändisfrisör före eftersom han..menar hon..skulle träffa mig.


Snyggo där!

Nu när vi är inne på ämnet porträtt så har jag erfarenhet av att fotografera nakenbilder främst för LRF. Men diskretion är min grej varför jag aldrig har med huvudet (ja, på den som ska fotas) och dessutom fotograferar jag endast naturliga skönheter utan silikon.

Naturligt är bäst!
Efter detta så pratade jag med min vän fotografen om kameror då jag så småningom tänkt mig att köpa en till än mer avancerad med ett bra zoomobjektiv.
Efteråt så tog jag upp det med blivandepsykologdottern.
Jag förstår inte varför hon blev så sur för att jag sa att jag tänkte mig en Canon EOS Mark 5D II!!!
Bara för att hon vill ha en sådan!
*ungar*
Jag tycker hon ska lägga sig på divaaaaaaaaanen och tagga ned två hack istället.
suck..
Take care
/A
P.s.
Jag skojade med dottern, i övrigt är allt annat allvar
D.s

9 kommentarer:

strandskatan sa...

Fotografering - det är minsann allvarliga grejer det och vilka fantastiskt vackra objekt du har lyckats fånga på bilderna !Ha,ha,sån´t gillas - du är outstanding !

Markattan sa...

Ja man får lov att bli imponerad här ju. Det är tusan att alla andra är så himla bra på det där med fotografering, och jag rätt så kass. Och dessutom har du begåvats med en otrolig förmåga att formulera passande beskrivningar också. Fast det innebär ju att jag kan lägga kameran på hyllan och hälsa på här istället och fyllas av trevliga vyer och porträtt med fyndiga texter till.
Det blir bra, tack för det

Ha det bra och packa lugnt..

Markattan

Ida sa...

Hehe, koporträttet var ju jäkla coolt! Men det är tur att du ska köpa kameran till mig och inte till dig själv ;)

Anonym sa...

ALIEN!!klart du ska unna dig en d5a,självklart,samt ett gäng shift o tilt obj,några grymt ljustarka tele gluggar till det,ev nån superdupermacro/mvh mojkol da one!

*jeanette* sa...

härliga bilder... och störtsköna bildkommentarer ;-)

Speja sa...

Hahaha, underbara bilder om du frågar mig. Mycket intressantare än de perfekta och retuscherade. Och så är det ju så bra bildtexter också! Du är härlig!!

Ännelaij sa...

Strandskatan
Självklart så är fotografering allvarligt.
Kul att du uppskattade mina bilder.
:)

kram
/A

Markattan
Tack!
Ja, jag är inte så liiite stolt över min fotograferingskonst.

Men bara för att jag nu är så bra på att ta bilder ,psst du kan boka in mig för fotosession, så ska ju du inte ge upp ditt intresse, närå, klart du ska fortsätta att fotografera!

kram
/A

Ida
Ämnet var ju slutdiskuterat ju!
Ta nu och slå i böcker om olika diagnoser istället älskade sötungen min.
:)

kram
/Mamma

mojkol da one
'YES!
Klart jag ska!
Alltid retar det någon..hehe..

kram
/A

*jeanette*
Tack

Kram
/A

Ännelaij sa...

Speja
Tack!
Nu känner jag mig än mer proffsig.
:)

Kram
/A

Carin sa...

Vilket underbart inlägg som fick mig att skratta så gott.

Helt underbara fotokommentarer, riktigt klockrena!

Packa lugnt men glöm inte, mer sånt här åt din fanclub och övrigt löst folk.

Kramr Carina som heja rpå dig.