fredag 31 juli 2009

Aja, eller så får


..någon tjusig kvinna i något land dem.
Klänningarna alltså.
De är i bra skick och de är faktiskt inte från 80-talet utan mitten av 90-talet.
*tänker*

Den blommiga kan man faktiskt ha ett par tights..menar leggings..under, det blir urtjusigt!
Den vinröda hade jag så kul i. Jäsicken vilken stjärna jag var på dansgolvet!
(Det var tider det)
Och den lila som är djupt urringad i ryggen den är jätteskön. Vita pumps till vore så fräckt...så retro..så RÄTT.
Jag tror banne mig jag behåller dem.
Japp, så får det bli!
Jag får knö in dem någonstans eller så kanske de kan hänga framme rentav, det är ju så modernt nuförti´n.

Ha det bra
/Klädsam-A

4 kommentarer:

engelsson sa...

Stiligt värre här inne idag..den vinröda kan jag se när du svänger dig i dansens virvlar i den..häftigt..behåll dem du.. Smultronspenat hade jag inte heller hört talas om förrän i våras då jag hittade en fröpåse..det växer så det knakar o ger små röda bär i bladvecken..lille barnbarnet gillar o plocka dem..de e inte så söta dock..men goda..kram o ha en finfin fredag

Markattan sa...

Tjusigt ju, jättefina. Ta och häng upp dem som en istallation vetja. Eller skaffa provdockor... Man kan ha klänningar som konstverk, det har jag sett många gånger...

Markattan

Susanna sa...

Visst får man många minnen när man börjar rota i garderoberna..:) Hade kvar en svartvit klänning från början av 80-talet, oj va snygg jag var för till den hade jag pärlhalsband som gick i svartvitt och på ena foten svart pumps och på den andra en vit....oj oj det var tider det!! Men nu åkte klänningen för jag har insett att jag aldrig kommer att använda den mer...men nu ångrar jag nästan att jag slängde den..kunde ju ramat in den...:)

Ännelaij sa...

engelsson
Ja, jag ska behålla dem.
Finns en del andra kläder som jag ..tyvärr..vet att jag inte vill ha kvar och som ändå är fina..typ fynd på rea som jag inte använt, dessa får gå till klädinsamling.

Intressant med smultronspenat. Alltid kul prova nya växter.
kram
/A

Markattan
Ja, visst är de fina!
En installation låter jättecoolt.
Och eftersom jag är cool...typ...eh..så ska jag givetvis hänga dem lite varstans.

Tack för stöd och tips
/A

Susanna
Men vad fin du måste ha varit!
Kul med svart och vit sko.
Och, ja..dumt av dig att kasta klänningen.
En svartvit ram hade varit perfa och sedan hlsbandet som på något vis ramat in det hela.

snyggt.

/A