onsdag 15 juli 2009

Åter ett telefonsamtal..

..från en fond som kallar sig för Hjälpfonden.
De sa att de samlar in pengar för diabetes samt cancersjuka barn.
De tyckte att jag kunde skänka en krona om dagen till dem.
Jag sa att jag ville kolla upp dem före och det har jag gjort.

Ingen trevlig läsning alls och de kommer inte att få ett endaste öre av mig.
Läs här t.ex
Och här
Samt läs vad Storstockholms diabetes förening skriver

Sådant här är något som gör mig väldigt, väldigt upprörd. Att utnyttja folks välvilja att skänka pengar till forskningen för att sedan endast betala 1 av 25 miljoner till detta ändamål

FY på er Hjälpfonden!!!
Skämmes
(ja jag valde bajsbrun färg för att det är passande)

Nej nu börjar det åska här och det är inte jag som låter även om man kan tro det. Bäst jag stänger ned.

Ses när vi ses
/Upprörd-A

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ger ALDRIG pengar till dem som ringer så där. Säger att jag personligen hjälper några av dem som drabbats för det gör jag. Inklusive mig själv, som canceropererats i vintras.
Däremot: till de speciella, etablerade organisationerna, Röda Korset, Rädda Barnen osv ger jag ibland./ingridcarlsson

Anonym sa...

de var väl talat alien!!! de får ikke en spänn av mig heller.skämmes!!

hoppas du har en fin dag i solen !/måjkol

Anonym sa...

Usch, vad man blir upprörd över ett slikt beteende. Det är riktigt bedrövligt och man hoppas att det dåliga ryktet sprider sig så att de inte får några pengar !

strandskatan sa...

Jaha, och varför blev jag anonym nu då ? Det var ju jag, "strandskatan fort o fel" som skrev : Usch !

Ännelaij sa...

ingrid
Det brukar inte heller jag göra.
Jag ville ändå kolla upp vad det var för organisation. Jag blir alltid så misstänksam mot företag som ringer upp på det viset.
Nåja nu vet jag iaf att även de var oseriösa. Jag tycker synd om gamla människor som inte kan/orkar/vill kolla upp sådant här lika lätt som vi med Internet.

/A

måjkol
ja skämmes SKA de!
Tack men jag har inte varit ute så mycket.

/A

Strandskatan
Visst är det förfärligt!
Ja, man hopps verkligen att ryktet går men det finns alltid folk som är aningslösa.

/A