fredag 17 juli 2009

I morgon

I morgon är det tre månader sedan Mannenimittliv avled.
Det är inte bara samma dag (den 18:e) utan också samma veckodag.
Den tid som har förflutit sedan dess har inte varit- och är inte lätt.
Det finns så mycket och många starka känslor inom mig som jag egentligen velat delge er.
Men..jag vill inte att bloggen bara ska vara en sorgeblogg, främst för att jag inte orkar att bara skriva om tråkigheter.
Och för att jag sparar på mina innersta tankar till nära vänner.

Jag behöver ju också få positiva inputs för att orka att leva vidare.
Ensam.

Jag känner givetvis glädje.
Glädje och lycka över att se att mina barn mår bra.
Över att vänner finns kvar, somliga långtbortistan som plötsligt hittar tilbaka.
Över att människor faktiskt finns där..i något hörn.

Tack till er som orkar läsa min blogg och som kommer med så fina kommentarer.

I morgon kommer jag skriva endast ett inlägg.
Om jag orkar.

Ha det bra
nattinitti
/Annelie

6 kommentarer:

Markattan sa...

Det är vi som ska tacka, för att du alls orkar skriva, för att du låter oss vara med på ett hörn. Det finns ingen lag som säger att allt ska upp på bordet, att bloggen måste innehålla allt som är du.

Varm hand
Markattan

engelsson sa...

Sorgen e ett nödvändigt ont..via den kommer man vidare..fast man inte alltid vill..kramar om försiktigt

stsrandskatan sa...

Skickar varma tankar och ett stort tack för att du orkar skriva.

Kram på dig !

Den hemska tvillingen sa...

Ja vad ska man säga nu? Ord känns fattiga och futtiga.

Men jag instämmer i tidigare kommentarer, det är vi som ska tacka för att du skriver och på det viset hjälper oss att ta vara på stunderna och inte bara gnäller över småsaker som strular.

engelsson sa...

engelsson kollar till dig..kram

Ännelaij sa...

Markattan
Tack!
Ja, det är sant, jag skriver det jag orkar och vill skriva.
Kram
/A

engelsson
Ja, det är nödvändigt och gör så ont.

Kram
/A

Strandskatan
Tack själv för dina fina kommentarer.
Kram
/A

Den inte hemska tvillingen
Tack ska du ha för de fina orden. Jag skriver det som känns ok för dagen.
Ibland sorgliga saker andra mer..annat..
Jag orkar som skrives var inte bara vara allvarlig och ledsen.

kram
/A

engelsson
Gulle!
kram
/A