torsdag 23 juli 2009

Lyssna igen..

..på dagens sommarvärd Malin Sävstam i P1 om ni inte redan gjort det.
Mycket som jag kände igen och annat där vi är olika.
Olika, för att det inte var på samma sätt som vi miste vår(a) kära på.
Lika, för att sorgen påverkar en på ett sätt som är svår att beskriva.
Men hon lyckades beskriva sorgearbetet så bra.
Hon har kommit längre än vad jag gjort.
Inte konstigt, för mig är detta nytt.

Bra program i alla fall och jag tänker lyssna fler gånger.

Nu tillbaka till allvaret med kartonger och annat.

Ses när vi ses
/A

5 kommentarer:

Markattan sa...

Det programmet ska jag genast ladda ner till min Ipod. Himla bra att ha på väg till och från jobbet, något viktigt att lyssna på.
Tack för tipset.

Markattan

Cina sa...

Hann inte lyssna idag med full uppmärksamhet, gick till och ifrån men har bestämt mig för att bädda ned mig i sängen och lyssna innan jag somnar. Om jag förmår. Det var starkt!
Tack för fina kommentarer om min bild!
Kram!

Ännelaij sa...

Markattan
Hon var bra..dock glömde jag att nämna i mitt inlägg men det fattar ju alla-
Att vi är även olika som personer.

Men helt klart värt att lyssna på.

/A

Cina
Jag höll på packa upp samtidigt så jag hade inte 100% lyssning men jag koncentrerade mig ändå.

I morgon kväll ska jag lyssna på reprisen.

kram
/A

matilda sa...

Hon är klockren på att prata!


Läs gärna:
http://elitecyclist.blogg.se/category/nar-hjartat-inte-orkar-med.html

Ännelaij sa...

Matilda
Ja, hon är väldigt bra.
Jag ska kolla in sidan.