tisdag 28 juli 2009

Kliande torr halvbeställning


Igår kväll blev jag väckt av min vän proffsfotografen. Vi pratade vidare om kameran och objektiv samt fotografering, så nu är kameran halvbeställd. Det som är tveksamheter kring är macroobjektivet. Han ska kolla upp detta idag.
Kul!
När man väl bestämt sig vill man ju ha grejerna så snart som möjligt så...

Igår tänkte jag vara flitig..tror ni jag var det?
...eh...näe..mindre än vad jag tänkt blev gjort.
Tröttheten kom över mig som ett stort grått moln.
Men idag så!

Sedan har mitt handeksem blossat upp, jästrans vad det kliar och vätskar sig. Jag har behandlat med kortisonsalva och mjukgörande kräm så jag tror på snabb bättring.
T.o.m sådana helt ofelbara, perfekta människor som jag kan få eksem.
Hoppas ni har det bra
/Torr-A

5 kommentarer:

engelsson sa...

Då har du samma probbs som jag med eksem..mitt har hållt sig i schack nu ett tag..

Susanna sa...

Stackars dig..vet hur det är när det kliar så man tror att man blir galen...å inte vänjer man sig inte..har haft mitt sen jag var ca 2 veckor gammal och blir 50 i höst...huja men det är lika jäkligt varje gång det blossar upp!

Markattan sa...

Ja det där känner man ju igen, fast jag hade mitt i ansiktet. Inte så kul.

Smörj och smörj och skydda, skydda.

Lycka till med alla kartongerna.

Markattan

Cina sa...

Vad spännande med ny kamera! Sant som sagt, har man bestämt sig ska grejerna fram på direkten.
Trött kan man bli. Och trött på gråa moln!
Hoppas eksemet ger sig nu! Besvärligt det där!
Kram!

Ännelaij sa...

engelsson
Det är jobbigt som attans med kliiningarna man ska ju inte riva men det är svårt.

/A

Susanna
Ojdå!
Så länge!
Ja, man kan bli galen tur att mjukgörande samt kortison hjälper.

/A

Markattan
Näe, ansiktet är inte alls roligt. Det har jag sluppit tack och lov.

Borde använda diskhandskar tänker jag varje gång jag blaskar i vatten.
Ska bli bättre på det..lovar.

/A

Cina
Ja, det är så spännande med nya grejer!
Jag bara längtar tills jag har dem i min ägo.
Han har dock inte hört av sig ang. macroobjektivet än. Men jag vet han har massor att göra så jag vill inte ringa och störa honom.

Ja, jag är urtrött..som en urvriden disktrasa..en halvsunkig en..

Eksemet känner lite bättre nu.
:)

Kram
/A