lördag 25 juli 2009

Ca 17-20


..kartonger kvar att packa upp.
Sedan ska det städas och pyntas etc samt troligen flyttas på grejer igen.
Det jag har kvar i huset kommer jag att hämta idag, när vet jag inte eftersom de ska iväg någonstans.

Nåja, det löser sig på något vis.

Svärfar är på väg ned, när visste han inte för han kommer ned med min svåger.
Skönt, för då vet jag att det inte blir alltför många dagar.
Om han nu inte bestämmer sig för att ta tåget hem..gulp..

På bilden är en tavla som jag fick i juklapp av en f.d arbetskamrat för några år sedan. Jag gillar ju änglar och tycker att den är så himla snygg och kul.
När man tänder ljuset och det har brunnit ett tag så blir det en annan skugga än en ängel med gloria.
Vad?
Ja, det får ni lista ut själva.

Take care
/A
P.s
Ibland får jag hjärnsläpp och orkar inte tänka längre än näsan räcker och det är ändå rätt så långt. Därför så undrade jag om kranduschen. Så många praktiska saker som jag ordnar ensam och jag ville inte skada kranen. Därför en sådan konstig fråga igår.
D.s

3 kommentarer:

Markattan sa...

Då börjar du kanske se ljus i den tunneln iallafall. Skönt.

Tavlan med ängeln är ju jättefin och jag anar nog vad som kan dölja sig bakom skuggan...

Lev väl
Markattan

strandskatan sa...

Nu ligger du ett steg före mig i flyttbestyren. Skall hämta det sista i lägenheten innan 31/7 och städa ur innan jag kan låsa dörren där. Sedan skall det pyntas i torpet.
Jag anar nog vad den lilla ängelns skugga förvandlas till ... men fin är den !

Ännelaij sa...

Markattan
Ja i den tunneln börjar det ljusna.
Tavlan är en av mina favvosar.
Du har rätt i dina aningar..tror jag.

/A

strandskatan
Javisst är tavlan fin.
Och du har säkert rätt i din gissning.

Om jag kommer ihåg ska jag fotografera den när ljuset brunnit ett tag.

/A