torsdag 2 juli 2009

Shitpåmfritt

Igår berättade en (blivande) grannkvinna att lägenheten brevid mig har blivit uthyrd till två st. grabbar i 20-årsåldern.
...eh...eh..h..eh..
De andra närmsta grannen är två ungdomar.
...eh...
Igår satt allesammans på altanen och festade.
............eh.............

Och nu är det sommar och semester jag undrar om det kommer bli ett evigt festande för dem?
..........iiiiih!
Vidare så säger hon och blinkar lite menande åt mig att de där grabbarna kunde jag ju ha "roligt" med!
öhhhhhhhhhhh?!?!?!?!?!?

Stopp nu!
Nu funderar jag lite.

Det kommer säkert bli jättelugnt i lägenheterna, där bara fin mjuk klassisk musik spelas på låg volym.
De kommer att sitta på sina altaner och läsa en god bok.
Givetvis dricker de inte alkohol mer än till nyår då de sippar på lite skumpa. Gårdagens lilla fest var bara ett litet undantag, litet undantag.
Och inte är de bråkiga eller störiga heller!
Såklart inte...

Väl?!

Ses
/Lugn-A

4 kommentarer:

Markattan sa...

Klart att du kommer ha skötsamma grannar, hjälpsamma också. De står säkerligen i rad när du kommer hem med tunga kassar och frågar om de får bära dem åt dig. Tysta är de med all säkerhet, det tror jag det.

Markattan

Cina sa...

Håller tummarna för klassisk musik, goda böcker och kannor med te!
Ta det lugnt! En sak i taget!
Kram! C

Ännelaij sa...

Markattan
Självklart är de hjälpsamma och undrar om jag behöver hjälp med att rensa ogräs eller så vill de låna en deciliter socker då de bakar sockerkaka.
Och som tack för lånet så ger de mig en bit kaka samt en rosbukett.

Det kommer att bli rena rama barnenibullerbynidyllen.

Jag är såååååå lycklig. och inte alls fundersamm över de tomma ölflaken som stod i soprummet...inte alls fundersam. De har säkert bara varit med och städat i samhället och burit hem det.

Så nåste det vara!

/A

Ännelaij sa...

Cina
Tack!
Alla tummar behövs även snickar.

Tycker faktiskt att alla ser ut som typiska thédrickar.
Earl greyaktiga.

Ska ta det lugnt.
Tiden utvisar hur allt ligger till.

Kram
/A