torsdag 30 juli 2009

En sådan där dag


Dagen har inte börjat bra alls.
Jag vaknade tidigt, kl. 0445. Låg och grubblade till 0545, sedan läste jag framtill kl 0700 då jag somnade.

Vaknade igen kl 0720 av att fönstret smällde. Gick upp och stängde det, somnade om ca kl. 0745. Vaknade kl 0800 av att det andra fönstret stod och smällde.
Gav upp mina försök att sova.

Kl. 0810 sätter på datorn och läser mina mail. Jag har fått svar från en datafirma att de inte hade en strömförsörjning till min externa fire wiredisc. SUCK! Den som jag har bilder och andra dokument från 2002-2008 på. Jag hittar nämligen inte adaptern och tror att jag glömt kvar den i huset. Firman tyckte jag skulle kontakta Clas Ohlsson för de brukar ha standardadptrar...sure..troligen.... Ska ringa ett företag inne i stan senare idag.
OM nu någon av er läsare vet vart man kan vända sig för att få en extra adapter till en Micro Storage disc (2006:a) så kontakta mig.

Kl. 1000 går ned i badrummet för att duscha. I duschen intvålad och fin kommer jag på att jag ju inte har en badhandduk framme.
Får torka mig i en minigästhandduk.
kulkul

Kl 10.20 går igenom mina räkningar....

Jag ska åka in till la stada senare idag för att leta efter en bestickslåda, den som fanns på Ge-Kås var för bred. På COOP Forum hade de inga. Nu står mitt hopp till ICA. Ska även hämta ut ett paket om jag nu kommer ihåg det, jag känner mig ganska så glömsk sedan en tid tillbaka.

Sedan blir det sushi, fisk är ju bra för minnet så för min del blir det nog en 12-bitars eller varför inte 24 eller 48!
(Ja, jag ska alltid vara värst)
Hoppas resten av dagen blir bättre.
/Trött-A

5 kommentarer:

Markattan sa...

Tråkigt med sovmorgnar som går åt skogen. Har själv haft svårt att sova ut den här semestern och är trött som en tok på kvällarna.

Håller tummarna för att du hittar det du söker, särskilt kabeln. Man vill ju inte gärna bli av med en massa års fotografier.

Markattan

Ännelaij sa...

Markattan
Ja lite tråkigt är det.

Tackoochlov har jag brända skivor samt ytterligare en till disc men somliga av foton mellan 2002-2006 har jag nog inte alla brända.

Bilderna finns även på Mannenimittlivs dator också men den är i Sthlm.

Egentligen ingen större ko på isen men jag vill ju ha igång den ändå och kunna forts. använda den.

Har iaf fått ett svar nu och de letar så..vi får se.

/A

*jeanette* sa...

trist med dagar som börjar helt fel... de brukar ha en tendens att fortsätta fela... men vad säger man? Skam den som ger sig??

hoppas du får till det där med databilderna.

kram!

Susanna sa...

Det är hemskt när dan börjar med att jäklas med en....:(
Men tur iaf att du kan äta fisk...jag är allergisk mot det...så nu vet jag ju varför mitt minne är som det är..hur det nu är...glömt alla redan ju...:)

Ännelaij sa...

*jeanette*
Ja, det är tråkigt med sådana här dagar.
Men...så är det..
Så småningom löser sig väl även problemet med externa hårddisken.

kram
/A

Susanna
Ja, det är jobbigt när saker och ting ska krångla när man som minst behöver det.


Ja, jag är glad över att jag tål fisk och skaldjur efter jag tycker det är så vansinnigt gott!
Låter inte roligt att du är allergisk mot det.
..hehe..verkar som om min glömska håller i sig trots omega3boosten idag.

Ha det bra
/A