fredag 24 juli 2009

Förklaring och dagens problem


En liten förklaring till de två inläggen under detta för de hör ihop.
Det är så att jag igår fick ca 50 SMS.

De ska ju besvaras och det är inget problem om det är några få. Men om personer i fråga kan lyfta luren för att ringa istället eller komma över för att prata, då blir det iallafall ohållbart för mig.

Jag bjöd in till ett pratstund. Men nej, det passade inte.
SMS var det som gällde.

Till slut brast det och jag sa min mening om det hela varvid SMS:andet slutade en stund..sedan började det om igen.
Att reda ut saker via SMS är oerhört ansträngande. Iaf tycker jag det. Och har man möjligheten att ta det ansikte mot ansikte så blir det bättre.

Jag tänkte och kände en lång stund igår och sedan skrev jag rakt ut från mitt hjärta. En del av er vet vad det handlar om, många som inte vet kan kanske läsa via raderna. Ett tag tänkte jag radera inlägget men jag gjorde inte det.

Nåja, nu till dagen hittills.

I morse hade jag ställt klockan på 0600, jag vaknade före men somnade om, sedan snoozade jag till 06.30 för att åka iväg till Ge-kås samt göra ärenden inne i la stada.
09.00 körde jag in min kundvagn och ut kom jag 09.45.
Ingen kö i min kassa trots massor av folk, vi Ge-kås rävar vet att leta lediga kassor. Dessutom är det en fördel att komma tidigt på dagen under semester/lönedagar.

Jag fick med mig de grejer jag tänkt mig, bl.a nya gardinstänger (tjöta) samt annat.
När jag åkte därifrån blev jag omkörd av en Honda Civic i en kurva?!? som hade väldigt bråttom. Efter en stund möter jag polisen. Sedan vänder de och kör förbi mig i rasande fart. Inga siréner men blåljus.

I en ort nära Ullared hade polisen stannat Hondan och föraren satt med huvudet lutat mot ratten.
Nåja, hoppas det inte var någon drograttfull eller så.

Jahaja, inne i staden så besökte jag min förra arbetsplats och en kvinna som hade ett ärende med Mannenimittliv...näe..inte så...arbetsrelaterat ju!
Jag känner också henne så vi pratade en bra stund och när jag skulle gå därifrån så fick jag rosor!
Blev jag tårögd?

...............

På Ge-Kås köpte jag en krandusch..alltså till vattenkranen...
Jag har försökt skruva bort den gamla "silen" men inte fasingen fick jag loss den. ÄR det någon expert som vet OM man ska skruva bort något eller?

Mina armar är ganska starka...hehe...(tror jag måste stänga av kommentarsfunktionen) men svag i händerna. Inte vill jag ta i med verktyg heller.
Så ni experter som vet..hur fasingen gör man?
Ha det bra..
Nu ska jag fortsätta med mitt.
Ses är vi ses

/A

8 kommentarer:

Ulle sa...

Skftnyckel är det som gäller.

strandskatan sa...

Rosor har du ju redan fått(säkerligen alldeles välförtjänt) men jag skickar en ros till dig i alla fall och en kram får du också !
Trevlig helg !

Markattan sa...

Det är bra att du tar strid i det som inte är som det ska. Även om det känns jobbigt. Men bra ändå.

Vad gäller kran, Nja jag vet inte men jag skulle nog använda en polygrip. Lycka till.

Markattan

Anonym sa...

begriper inte riktigt,men du brukar ju lyckas med de mesta,tror även du får bort denna mackapår/måjkol

Ännelaij sa...

Ulle
Tack min vän!
Jag visste bara inte om man kunde skriva bort den där grejen eller om man skulle montera duschen i den befintliga "silen" och isåfall hade den ju inte passat.

Nu är den iaf ditsatt.

kram
/A

strandskatan
Tack!
Vad rar du är.
Önskar dig också en trevlig helg.

/A

Markattan
Ja, det är bra att ta strid för det som är viktigt.
Gäller att välja sina strider också.
Man orkar inte bråka om allt då blir man galen.
Iaf jag.

Jag visste inte om det gick skruva bort den där vanliga vattensilen.
Men det gjorde det.

Och duschen är som skrivet var på plats.
:)

/A

måjkol
Ja, jag fixade även detta.
Satt som berg (enligt mina mått mätt) men fick lös den till slut, vill ju inte skada någon gänga eller så.

/A

Anonym sa...

MÅSTE man ens svara på alla SMS ...?
/ingridcarlsson

Anonym sa...

50 sms e horibelt,de e inget o hålla på o svara på ens,de kan lika gärna tala i tele el irl så att säga....minst sagt jobbigt/mojkol

Ännelaij sa...

ingrid
Egentligen inte.
Men i detta fall var jag tvungen då det var direkta frågor och/eller påståenden.

Nåväl, till slut blev det ohållbart för mig varför jag sa min mening om diverse saker och ting.

Nu är det bara att vänta på telefonräkningen..gulp..

/A

mojkol
Det var jobbigt.
Och aldrig mer säger jag bara.

/A