måndag 20 juli 2009

Det gör inget att det..

..regnar idag.
Jag ska iväg till min vän proffsfotografen och prata kamera..igen... samt dricka kaffe..igen.

Nu har jag lite ångest för att jag skrev in ett datum fel (en dag) på en blankett från F.K.
shit!!
Hoppas den bara kommer tillbaka för rättelse för jag har inte gjort ett medvetet fel....suck...Jag hade "bara" hjärnsläpp.
Har inte ork för något mer strul.

Nåväl, jag ska ändå åka förbi skatteverket idag och de sitter tillsammans med F.K. Vi får se vad de säger om det nu inte ligger ett litet argt brev från dem i postboxen idag.
..gulp..

Jag har fått ont i min högra axel också.
Det kan nog inte bero på att jag suttit en hel del vid datorn väl? Och att min arbetsställning inte är den bästa direkt.

Tänker också åka förbi graven och prata lite till Mannenimittliv. Sedan styr jag pärlan hem för fortsatt kartonguppackning.
Vardagsrummet ser ut som ett mindre kaos just nu. Grejer över allt och inga tavlor upphängda än.
Förresten ser det ut som ett mindre kaos överallt utom i badrum, kök.

I morgon ska jag också iväg. Då till Mannenimittlivs moster som bjuder mig på lunch.
Hon bor i Slöinge...
Här i närheten finns ett litet ställe som heter Långaveka, när jag berättade om det för en vän ganskalångtbortienstad så höll han på svimma av skrattkramp.
Jag förstår inte vad det var så roligt med det....
Vi har även andra fina små ställen, bl.a Fegen, Veka och Köinge.
Någon mäktig man hette väl Inge någon gång i tiden.

Ha en bra dag.
Hoppas solen skiner på er om ni nu vill det.

/A

4 kommentarer:

Markattan sa...

Det låter som om din dag är rätt fulltecknad. Då hinner man inte fixa kaoset, men det kan ju vara bra att få vila sig lite mellan kartongracen väl? Hoppas att FK sköter sig och gör som i mitt fall. Hade skrivit fel, fick brev om det men att de utgick ifrån att det var en engångsföreteelse. Bra jobbat där ju.

Ha det gott
Varm hand
Markattan

Ps, tack för beröm.

Ännelaij sa...

Markattan
Ja, det har varit en fullspäckad dag.
Men väldigt trevlig sådan.
Det enda som just IDAG bekymrar mig är det onda i axeln.

Nu försöker jag sitta förståndigt och minska belastningen på höger sida.

Jag hoppas att F.K "förstår" även mig.
Tänkte ringa upp dem eftersom jag inte hann in till skatteverket/FK idag.

Du är värd berömmet.

Kram
/A

Cina sa...

Känner igen det där med jobbig känsla efter felskrivning på FK-kassans blankett! Det sitter i liksom att man SKA göra rätt, och det ska man ju, men ibland blir det ju "fel" ändå! Hoppas det fixar till sig!
Och att axeln fixar till sig! Krya på den ordentligt!

Ännelaij sa...

Cina
Ja, man får sådan ångest och tror att man kommer att bli anmäld eller så.
Men det löste sig.
Puh.

Axeln däremot..den är något bättre men itne bra.

Kram
/A