måndag 13 juli 2009

En måndag

Idag har jag varit in till la Stada för några ärenden.
Efter dessa var avklarade så styrde jag bilen till Mannenimittlivs grav för att plantera en fin minros som jag inhandlat.
Jag pratade med honom lite grann och bad om svar, något tecken på att han hörde mig.
Det enda som jag hörde var koltrastens sång och andra fågelkvitter.
Inga andra tecken idag..
Jag kanske "begär" för mycket.

Efter att ha lämnat kyrkogården så åkte jag till Hunnestad. Och visst hittade jag en taklampa till köket.
När jag kom hem för att hänga upp mitt kap så hittade jag ingen liten skruvmejsel.
Faktiskt körde jag kärringtricket och böjde till en liten gaffels tand.. men..näe det funkade inte. Snälla lova att inte berätta detta för någon!..snälla!
Jag letade och letade och till slut efter att ha genomsökt kartonger så..fanns den där.

Nu är lampan upphängd men jag har inte hunnit med att spika fast kabeln.
Mycket nöjd över lampan är jag.
Den passar mycket bra in i köket och jag gillar formerna.
Bilder kommer kanske senare.

På tal om leta så..ojoj..vad jag får leta!
Vart är alla gamla gardinfästen någonstans?!?
Mycket less på kartonger är vad jag är.
Jag längtar efter att få städa.

Hoppas ni har det bra.
Nu ska jag antingen sova en halvtimme eller så diska..

Ses..någon gång
/Lamp-A

6 kommentarer:

Markattan sa...

Men vad bra, att du hittade en lampa. Jag lovar att inget yppa, inte ens under hot.

Kartonger är så sabla trist, jag brukar ge mig den på att allt ska upp på en gång, men veknar när det är ett par kvar, och de blir alltid stående månad efter månad.

Kämpa på, snart kan du städa.

Markattan

*jeanette* sa...

jaa, alla dessa kartonger som man inte hittar någonting i, eller så hittar man saker som man inte ens visste att man packat ner el. hade. trist är det men ett nödvändigt ont. Kram från en kartongtant till en annan ;-)

Speja sa...

Kartongliv är ett jobbigt liv. Hoppas grejerna hoppar ur kartongerna snabbt och lätt - som av sig själva. Kul i alla fall att du hittade en lampa och lyckades få upp den, inte illa tycker jag som också tar till alla möjliga knep för att leta efter rätt verktyg. Det brukar inte löna sig.

Kram:)

engelsson sa...

Ja jag förstår att du börjar bli otålig att få allt färdigt..en lampa du e nöjd med e ju ett steg i helt rätt riktning

Den hemska tvillingen sa...

Grattis till lampan och upphängningen.

Gardinfästena ligger i den där lådan som står till höger om mitten...nej, den andra, där borta.
Jo men de ligger där, jag lovar.
Har du redan kollat? Ja men du tittade väl inte tillräckligt noga.

Och när du ändå packar upp den där kan du ta och skicka hem min katt, hon är putsväck och ligger säkert också i nån av dina kartonger och skräpar.

Ännelaij sa...

Markattan
Tack, dig kan man lita på!
Kartonger är skittrist plus fult.

Ska kämpa på, även omdet känns som om det är det enda jag gör.
suck
/A

*jeanette*
PRECIS!
Somligt har man glömt bort att man hade.
Det upptäckte jag när jag packade. Och jisses vad jag glömt bort.
Kram
/A

Speja
Jag har försökt tänka mig att grejerna hoppas ut av sig själva men..näe..det verkar som om jag måste hjälpa grejerna på traven.

Ja, jag brukar vara "knepig" när det gäller verktyg..men som du skriver, det lönar sig inte.
Kram
/A

engelsson
Ja, nu är jag urless på detta hem som mer ser ut som ett förråd på sina ställen.

Men snart så...kanske..
/A

Den inte hemska tvillingen
TACK!

Jasså, ligger de där?!
Hmmm..jag måste kolla en gång till.

Men katten..näe..den har jag tyvärr inte sett..om den nu inte är tigerrandig med vitt på magen isf satt den här ute kl 07.30 i morse.

Jag slår in den i ett paket och skickar den till dig på millibumsen.

/A