lördag 1 augusti 2009

Sent ska..

...ja...nu glömde jag bort vad det var jag skulle skriva..
Men det var iaf inget om syndare.
Mina dagar tenderar att bli ganska långa.
Jag vaknar tidigt och somnar sent, det hade något med det att göra.
Nåja.

Idag..menar igår..*ser på klockan*..ringde proffsfotografen mig igen ang. kamerabeställningen. Så nu är kameran med tillbehör beställd. Och givetvis pratades vi vid en hel del om fotografering i allmänhet och synnerhet också.

Sedan ringde min vän (S) mig, vi pratades vid om bl. a sorgen men också annat mer roligt.
Hon är ett stort stöd för mig, känns skönt prata ut inte bara via mail. Eller via..hugabläurkochspykänsla...SMS..
Så himla skönt sätta ord på mina tankar rent fysiskt och få positiv respons. Alltså att jag har rätt i en del mindre smickrande tankar som jag tänker om somligt/somliga.
Och det säger hon inte bara för att jag mutade henne med en sushi för ett tag sedan.

I morgon..menar idag...ska jag eventuellt haka på att åka och plocka blåbär, det finns visst gott om dem i år. Och på söndag kanske det blir svampplockning. Vi får se om sällskapet har möjlighet och på vädret.
Ensam vill jag inte gå i skogen just nu.

Ses när vi ses
Nu ska jag läsa H.N och se om det är något nytt dike grävt någonstans eller om något dagis blivit nedlagt.
/SnartSov-A

4 kommentarer:

Markattan sa...

Tidigt uppe, sent i säng, det är så lätt att hamna i den svängen. Särskilt om man kan unna sig lyxen att sova lite middag under dagen.

Hoppas att du blir nöjd med kameran och tar många fina bilder vi får njuta av här.

Blåbär sägs ju vara nyttigt och man borde väl sätta sig ner på huk i någon buske, men det är så trist tycker jag. Kantareller är roligare.

Lev väl
Markattan

Ännelaij sa...

Markattan
Ja, det är lätt hänt att det blir så med sovandet.
Nåja, jag håller på att inskola mig själv till bättre vanor.
Hoppas det funkar.

Blåbär är inte så svårt att plocka när man har en bärplockare.
Alltså ingen fysisk person utan redskapet.
(iofs vore det skojsigt med en fysisk bärplockare)

Men jag håller med..svamp är roligare!
Iallafall att plocka.

/A

engelsson sa...

Ja ut i skogen o plocka..det myllrar av bär o även svamp just nu.. Vad skönt o ha en sån där förstårdigprecisotyckeromdig vaduänsäger vän*L* de växer inte på trän..kram

Ännelaij sa...

engelsson
Ja, det myllrar visst av dess godsaker.
Ska ut och plocka senare. Det blev inget denna helg.

Ja, vist är det skönt med vänner som orkar höra ens ältande. De är få och värdefulla de som ringe upp, drar med en/mig ut, besöker och bara låter en prata även om man upprepar många saker.

Dem ska man vara rädd om.

kram
/A