torsdag 16 juli 2009

Fiske och fästen..igen

Troooooor ni att fästena passade gardinstängerna?!
Nänemensan det gjorde de inte.
SUCK!
En ny gardinstång med egna fästen kunde jag dock hänga upp och det blev fint.
Nåja, nya är inköpta idag dock har jag inte kollat så att de passar...än....
Fortsättning följer.

Idag pratade jag fiske med en vän på msn.
Han är en riktig expert och det bevisade han idag.

Nedan finns vår konversation-
Annelie - sorg - säger:
Du kan meta havskräftor också
vännen säger:
kan man?
Annelie - sorg - säger:
Ja man kan meta havsisar...med plutteliten krok..tar tid men det är värt besväret
vännen säger:
oki låter spännande
Annelie - sorg - säger:
Ibland nappar en räka
vännen säger:
Vet du hur de går till?
eller de e som man metar krabba
med ett snöre
Annelie - sorg - säger:
eh..man tar ett metspö och minsta linan sedan tar man en minikrok man agnar med typ en liten brödbit och låter den svepa på botten...
de kämpar på bra!
Jisses när man fått en kräfta på kroken så får man dra i spöet i ca en halvtimme,,,,som värsta öringen
vännen säger:
va
Annelie - sorg - säger:
ja?
vännen säger:
du luras
Annelie - sorg - säger:
gör jag?

Nu ska jag fortsätta med mitt.
Om jag luras..tja..det får ni lista ut själv.

Hörs när vi hörs
/A

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe,gick han på det!!!!!nääääää!!!!!!sicken en!!!/måjkl

Ännelaij sa...

måjkl
Japp...jag tror det!
Han förväntade sig nog att fiska havsisar för en hel bataljon.
;)
Gulligt värre.
/A