söndag 12 juli 2009

Skvaller

I kön i den lokala matvarubutiken idag utspelade sig följande dialog mellan två kvinnor i 50-årsåldern.

K 1: Jag måste köpa en skvallertidning åt mamma då blir hon glad.
K2: Ja, det blir hon nog.
K1 går iväg och med sig har hon Se&Hör eller Hänt i veckan.
K1: Men ser du här står det om Victoria och Daniel nu kommer mamma bli sååååååååå glad!
K2: Hon kommer bli överlycklig, själv läser man ju inte skvallertidningar inte ens hos tandläkaren!
K1: Näe, det gör man verkligen inte !!!
K2: För där läser jag vetenskapens värld och andra intressanta tidningar.
K1: Jaa aaa aa aaaa, fy för skvaller- och veckotidningar!

När jag går ut ur affären möter jag Leif Pagrotsky.

/A

3 kommentarer:

Anonym sa...

*hadde åxå lämnat affärn när leffe dök opp*.......mahahaha/mojkol

Markattan sa...

Nej skvaller är ju inget trevligt. Men du, vad hade han på sig? Var han så kort som det sägs? Gick han, eller såg du hans bil?

Markattan, nyfiken i en strut

Ännelaij sa...

mojkol
Jag tycker faktiskt han är rätt ball.
Kort, javisst.
Men han har någon form av glimt i ögat.
Det gillar jag.

/A

Markattan
Eh, han hade typ nåt blått på sig, han var skäggig, han var..kort, han såg charmig ut på ett vis.

Han gick, vi stötte poå varandra i dörren...asså han stötte inte på mig..och jag inte på honom..men..ja vi träffades precis vid dörröppningen.

Kan du fethaja vilket scoop!

Ja, jästrans.
Tänk om han minns mig?!
Jisses.
Och han ba vill att jag ska börja arbeta under honom..menar med honom.

Vilka framtidsplaner jag härmed slipar.

/Scoop-A