tisdag 21 juli 2009

Blandad konfekt

Inatt har jag vaknat flertalet gånger av att höger sida, från halsen ned till slutet av axeln värker. Då jag legat på hö. sida så har jag flertalet gånger vaknat av att det liksom "sprätter" till och börjar värka.

Jag har gått upp och smort med tigerbalsam en gång till inatt.
Hjälpte ett tag sedan var det samma visa igen.

Nåväl, nog om detta, jag troooor jag vet orsaken till det hela.
Skiss kommer senare..om jag orkar.

Som skrivet var så var jag bjuden på lunch av en av Mannenimittlivs mostrar . Hon miste sin man för två år sedan också i cancer. Vi pratade på om allt möjligt. Mest om sorgen. Sedan efter att jag berättat olika saker som händer/hänt i mitt liv så säger hon-
Men lilla flicka, Du har det inte det lätt du!
(obs! att hon kallade mig för flicka)

Då började jag giiiiiiivetvis att gråta.
Det gör jag så fort som någon säger något vänligt och ser mig.
Kanske låter konstigt men sådan är jag.
Hon sa iaf att det var OK att jag gråter inför henne.

Vi pratade mest om sjukdomar och våra käraste. Mest pratade hon.
Jag är ju norrländskthalvstum ju.
Hon bekymrade sig över min axel, vilket inte jag gör. Men hon hade ett tag teorier som gjorde mig lite halvskraj men till slut var vi "överens" om att det nog är någon form av nackspärr.
När jag skulle åka därifrån efter tre timmar så fick jag fina, handvävda handdukar.
Sådant som jag älskar.

Jag gillar henne även om hon ibland kan vara lite bitchig och nyfiken men...hon är rar ändå.

Ses när vi ses
/A

P.s
För er som undrar, JA, jag har redigerat inlägget.
D.s

2 kommentarer:

Ida sa...

Jag blir också orolig för din axel. Hoppas det går över snart annars får du faktiskt lov att pallra dig till sjukan!

Du är som mig du, det där med någon säger såna där saker :) Pappa är ju också känslig så inte konstigt man lipar åt allt ;)

Kul att du hade det trevligt hos mostern!

Kram

Ännelaij sa...

Ida
Axeln känns bättre idag.
Sjukan?
..eeh..du känner ju mig, ska mycket till om jag ska gå dit själv.
Andra tycker jag ska kolla upp sig..men jag..äh jag klarar mig.

Heh, ja han gråter ju också åt disneyfilmer och liknande.
Så du har att brås på från båda sidor.

Ja, det var trevligt.
Hon undrade om du ville ha handvävda handdukar också.
Så om du tycker att de är OK när du kommer ned så kan vi dela.

Kram