söndag 13 januari 2008

Telia

Igår ringde de från Telia.
Det var Indianhjärtat som svarade.
Försäljaren snackade på och snackade på..och snackade på...

Då säger Indianhjärtat efter att ha lyssnat på en lång utläggning av säljaren:
- Det är min fru som kan sådana saker här i huset.

Så jag rusar fram som en vild Shrek, tar luren och säger:
- Hej, Annelie här!!!!!!!!!!!!!(OBS utropstecknen)
Det är jag som är IT-chefen här i huset!

Varvid säljaren mumlar något:
.. Om ni behöver hjälp...
-Nej! säger jag. (med värsta generalsrösten)
Jag kan detta så vi behöver ingen hjälp!

Varvid säljaren försynt mumlar:
- Jomen, jag tror dig men vi har ett erbjudande för 295 kr ifall ni behöver hjälp- - - - - -

Då avbryter jag (värsta ÖB:rösten):
- Vi klarar det själva!
Säljaren låter tilltufsad, och säger något i stil med:
- Jag menade inte så men om ni inte har tid så kan vi ordna det.

- Nej tack!
Blev mitt svar. Sedan la vi på.

Jag gillar Telias telefoni. Där är de bäst.
Bredband relativt bra..
E-post..haAhahaAhahahahahaAa..aha..harkel!
Tur vi inte haft vår viktiga e-post via Telia utan via andra egna domäner.

Sedan erbjuder tydligen Telia sina kunder presentkort för mail som är borta.
Istället för att få avdrag på fakturan.

1999 var jag utan e-post under en vecka då jag hade Telia.
Men när systemen kom igång igen så fanns ju mail kvar och de som kommit in fick jag iallafall om än en vecka senare.

Förstår inte att det inte blivit en folkstorm utav detta.
Hur många företagskunder är inte drabbade?
Privatpersoner som mailat in t.ex jobbansökningar eller annat.

Nåväl, hursomhelst så, Indianhjärtat mitt fick sig ett gott skratt över samtalet som jag tog över på alla vis.

Hälsningar
/IT-chefen i det här huset.
Comprende!

Inga kommentarer: