onsdag 23 januari 2008

Bilservice & FRÖER

Idag åkte jag med bilen till verkstaden för service.
För oljefilter samt oljebyte.
Vidare ville jag att de skulle kolla mojängen som håller upp den fyrkantiga delen vid avgasröret.

...den som släppt sig lite.....

Kanske avgasrörsmojänger brukar släppa sig??

Jag tror de blev väääääääldigt impade över mina kunskaper över hur bilar fungerar.
Ähum..nåååååväl, de kollade också upp lite här och lite där bland sådana grejer som hör med bilar till...tja..typ bromsbackar..sånt.... skumt...

Dessutom fick jag en sticka som man mäter däckdjupet med!
Nu ska ni säga WOW!!
För det sa jag!!

Tack!

Tidigare idag beställde jag lite fröer..
liiiiite...plutteliiite...

Jomen visst har jag samlat fröer sedan förra året men dessa var helt uuuuunderbara...jag bara var tvungen att ha, nu, DIREKT!!
Så nu står jag, snart, återigen, med ett otal plantor som jag inte hinner ta hand om.

Men jag är såååååå lycklig!

..Ferdinandlookalike..

2 kommentarer:

Ewa sa...

Tack vännen. Handarbete ligger liksom i blodet... Mamma handarbetade mycket, liksom min mormor som var både sömmerska och textillärarinna. Har vuxit upp med det,och det är avkoppling för mig. Mönstret på ponchon har liksom bara vuxit fram, men nu när jag ser det på bild är jag inte riktigt nöjd... Velig som jag är! Tänk om jag gjort så istället, eller så, eller?! *L*

Vilka fin bilder din kamera tar. Superfina! Vad är det för kamera? Min håller batteriet så dåligt i. Dötrist. Har varit så ända sedan den var ny.

Strax dags för arbete!

Kramar i massor
/Ewa

Ännelaij sa...

Din handarbeten är verkligen FINA!
Du ska inte fundera så mycket.
Jag är imponerad!

Min kamera fick jag ju som julklapp den heter
Canon Powershot G9.

Förresten så ska jag bränna en skiva till dig.
Har inte hunnit med av olika skäl.

Skälen skriver jag inte ut på bloggen.

Men skivan kommer!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

/Annelie