söndag 27 januari 2008

Snödroppar, tofsvipor - VÅREN är på G!


Vårkänslor!
Idag var jag ute och gick en stund för mig själv.
Naturligtvis med kameran i högsta hugg.
Jag både hörde och såg tofsvipan!
(Dock ej är tofsvipa med på ovanstående bild)

Senare när jag och Mannenimittliv/Indianhjärtat var ute tillsammans så hördes den inte, ej heller syntes.


Väl hemma kollade jag in trädgården och julrosen jag köpte i höstas.
Eftersom det är den första julros jag planterat så vet jag inte om den ska till att blomma eller bara utvecklar nya blad.
Något av det är det i alla fall.


Vidare så har våra snödroppar börjat blomma.
Härligt!
Snart är våren här!
Om inte redan nu.
Fast egentligen önskar jag en kallperiod trots att jag ogillar kyla.
Men det är trots allt bra både för växter och för bekämpningen av skadedjur.
Vi har, hittills, klarat oss från angrepp av mördarsniglar.
Men, de finns nära oss.
Så en period av kyla vore faktiskt inte helt fel.
Det finns ju fleecetröjor och ullfrotté.
Take care

Inga kommentarer: