måndag 14 januari 2008

Snart är det VÅR!

SNART är våren här!
Våra tulpaner har återigen påmint oss i januari att de vill visa sin fägring NU, SNART, DIREKT!
Snacka om att de är otåliga.
(Där är vi fler som längtar efter våren)
Så är det varje år, sedan överraskas de av snö och kyla.
Men de tar sig igen och kommer att blomma oavsett kring påsk.

Idag hade Indianhjärtat tvättat en av mina finaste tröjor.
Den var dyyyyr och en älsklingströja.
Jahapp, johopp, nähäpp, han såg inte att det på etiketten stod:
Handtvätt.
Ej heller såg han att den var gjord av ull med silvertrådar i.Han uppmärksammade inte heller det fina märket som var sytt på den tröjan.

Jag grät. (Ja, jag är ärlig)
Den tröjan passar numer Victoria Beckham som har Size 0.
Alternativt en sjuåring (som också har size 0)
Jag funderar på skänka min..snyftåsnörvel..finaste tröja till myrorna eller UFF.

En dag kanske jag på Rapport eller Aktuellt får se en söt sjuåring i Afghanistan springa runt i min fina tröja.

Det gläder mig iallafall lite..

..snyft...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad jag förstår din stora sorg över din tröja. Det har hänt mig också och så förskräckligt det känns. Tack och lov är det länge sedan.

Ännelaij sa...

Ja, jag blev ledsen
Så även han.
Han har lovat att betala en ny tröja till mig.

Så, det blir nog bra ändå.
Bara trist.

Men man får ta nya tag!
:)
Snart ny tröja-snart någon som fått min fiiiiina f.d tröja.
Kram
/A