tisdag 29 januari 2008

Utmaningen - 7 sanningar

Jag har blivit utmanad...
7 sanningar om mig själv.
Okejdå..för en gångs skull så.

1.) Jag har länge haft en dröm om att få simma med delfinerna på Kolmården.

2.) Jag har 5:a i matematik i avgångsbetyg från gymnasiet

3.) Jag är lättrörd, är folk snälla mot mig så gråter jag.
Är de däremot elaka så är det lättare att hålla tårarna borta..så även skrattet.

4.) Jag har åkt både stridsbåt och räddningsbåt. Dock inte på samma dag.

5.) En gång i tiden kunde jag lätt räkna ut elmotorers effekt samt verkningsgrad. Men..fråga mig inte nu..iallafall inte kl 0700

6.) Jag ÄLSKAR vitlök! ...jaha..jasså det visste ni...hmm..

7.) Staffan Westerberg jag säger bara Staffan Westerberg..herreminje..inte konstigt att man är den man är! Fler kommentarer i detta ämne är överflödiga

7a.) Eftersom ni nu visste jag ÄLSKAR vitlök så får jag väl skriva ned en till sanning..hmm..Jomen..JOMEN!
Roffe Wikström är en av mina idoler. En sommar spelade han på en blusefestival i Flakasand utanför Kalix i norrbotten.
Då bad han mig komma upp på scenen.
Men jag var för feg.
Dessutom var personen jag hade med mig svartsjuk och passade varje steg jag tog. Så det var inte direkt läge hoppa upp då.
Detta är något jag ångrat!

En sommar några år senare spelade Roffe på Hwitan, här i Falkenberg.
Där satt vi, jag och älsklingen, nära scenen.
Jag var mycket brunbränd och hade vita kläder.
sjunger Roffe, medan han tittar på mig, och han står precis framför min stol:
- Kom till mig kvinna.
Den låten är ju bara så bra!
Jag lovar att jag nog aldrig rodnat så mycket i hela mitt liv.
Jag såg ut som Dannebrogen.
Mannenimittliv/Indianhjärtat tyckte det var väldigt kul.

Jag utmanar alla som har lust att skriva 7 sanningar.

Take care

Inga kommentarer: