söndag 20 januari 2008

Tack! samt förklaring till varför

Häromdagen fick jag en award från min fina vän Ewa.
Tack!

Jag vill också tala om för er att jag uppskattar era bloggar.
De bloggar jag läser så gott som dagligen.
D.v.s:
Ewa (såklart!!)
Memoarerna (japp, självklart!)
Carina (Ja, efter ca: 25 år så, ses vi igen!)
Morran (Bra blogg om bl.a Lovisa)

Dock så är det faktiskt så.
Ni må kalla mig tråkmåns...jag erkänner på stört..
Jag gillar inte awards.

Ej heller tycker jag om kedjebrev som produceras med "vackra" bilder på änglar (som jag ju gillar iofs) samt vackra kopierade texter.
Där slutklämmen är att man ska skicka vidare till x antal personer inom en viss tid så ska man få lycka eller något.

Jag blir bara less.
Kommer jag komma ihåg ett kedjebrev?
Svar: NEJ!
Kommer jag skicka vidare det även om jag lovas guldågrönaskogar?
Svar: NEJ!

Vad jag kommer att minnas däremot är:
Ett e-mail om hur din dag varit, hur mycket du bryr dig om hur jag har det. Hur du mår, etc.
Säg det med dina ord.

Det uppskattar jag.

Masskopiering av mail har inte roat mig sedan år 2000. Därför det är så få som får svar på kedjebreven.

That´s me.

Men den You make my day awarden värmer.
Tack Ewa!
Kram!

1 kommentar:

Ewa sa...

Jag kan hålla med dig ang awards och liknande saker, och speciellt kedjebrev som numera haglar in på både mejl och per SMS. Jag brukar oftatst strunta i dem, och då må himmelen ramla ner på mig. Men ett awards till de människor som betyder sådär lite extra för mig, det kan jag gott ge, och du är en av dem.
Skrattar gott här åt din burn-out. Du är för härlig du. Kan riktigt se det framför mig, och hur dina grannar står och gapar nyfiket och undrar väl om du tänkt backa över dem...
Palt! Mums va gott. Det var länge sedan. Ska ta och göra det då barnen är här nästa vecka.

Kram på er.
/Ewa