lördag 12 januari 2008

Öppet brev

Jag är arg.
Verkligen arg.
Och ledsen. Kanske framför allt ledsen.

Därför skrev jag en dikt som inte är redigerad än.
Men håll tillgodo.

Öppet brev till familjen Cancer

Vi ville inte ha ert besök
Ni har skändat oss
Begått hemfridsbrott
Inte bara en gång
Er familj har påverkat vårt liv
Igen

Ge er iväg NU

Samtidigt viskar någon
Intill mitt öra :
Det här livet
Annelie
Det är livet

Alla har vi våra sorger

Ja, jag vet, jag vet, jag VET

Jag VET!

Men det räcker nu
Det räcker NU

Varför, varför
varför vi, igen
Vad har vi gjort för ont
Så vi förtjänar detta
Det var nog då

Det är nog nu

Varför?

Jag vill slå varje medlem av klanen cancer i ansiktet!
Jag vill sparka på er hårt!
Förnedra er!

Utan att tveka och utan medkänsla

För det är vad ni gör mot oss
Det är vad jag vill
Ruinera ert liv

Utplåna er Familjen cancer

Till vår hjälp har vi kallat in
Forskare
Präst och församling som ber förböner
Nya mediciner
Anhöriga och vänner vars tankar påverkar

Vi hoppas att er familj
Cancer
En dag är utrotad

/Annelie

Inga kommentarer: