torsdag 21 februari 2008

Våren ÄR verkligen här! , RAW rules och fröer gror!

Var ju ute och fotograferade igår. Trodde att det var strandskator jag såg , det är väl tidigt för dem och jag hade fel, det var änder.

Jag tog en massa fina bilder. Det är skitkul att kameran tar bilder i RAW. Pratade med en vän till Mannenimittliv/Indianhjärtat (ja, naturligtvis även till mig) som är yrkesfotograf för ett tag sedan som gav mig en hel del bra tips. Det är t.ex svårt att få bra svartvita utskrifter på en färgskrivare eftersom de gärna blir lite lilatonade. Nu har jag testat och det fungerar jättebra!
:)

Hursomhelst är det ingen tvekan om att våren är här för att stanna!
Gladare än jag kan man nog knappast vara när det gäller detta!
Varmaste vintern i mannaminne.
Det tackar jag för jag som inte gillar snö.

Idag, på tal om våren, har jag sått lite fröer (detta är bara ca en 5-del av de sorter jag har att så)
Törnrosas kjortel
Madeiras stolthet
Velvet nights (jättepalettblad)
Garden bride (grusnejlika)

Hmmmm..nu när jag läser namnen så..herreminje..det hade likagärna vara namn på porrfilmer!!
ehhhhh.....inte för att jag någonsin, evernever, sett någon sådan!

Bäst att ni coolar ner er lite!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det ser ut där du fotat. Skönt att våren är på väg, enligt media skall den vara på väg här också men idag var det kallt som attan och snöade faktiskt en liten aning.

Hoppas det inte blåser lika mycket i morgon för då blir det kallt som .. vi skall ut och göra stan osäker :) Nattvandring alltså med Farsor och Morsor på stan alltså.

P.S. Du vet väl att det är fult att ljuga :) D.S.

Ännelaij sa...

Huga!
Snöade det?
okul..fast som sagt var så ÄR ju våren på väg!

"Blåser lika mycket i morgon"
Hmm..HÄR, blåser det värre än igår.
Höll mig knappt kvar på vägen när jag körde hem från den "stora" staden.

Fult att ljuga?
eh..va?..ojsan...är det sant?
Men jag, jag ljuger väl ..aldrig..

jag bara friserar sanningen!