lördag 2 februari 2008

Storm & vår



Igår somnade jag vid 17-tiden för att vakna kl 1930.
Lagom tid för att sätta igång maten.
Fick jag pikar för jag sovit länge?
Svar: Ja

JAG, lagade till maten (Entrecoté med fullkornsris och kantarellsås samt rött vin i 80 kronors klassen) som imundigades invid TV:n.
Detta är mycket sällsynt, ty vi i våååår familj föredrar äta i "matsalen".

Men På spåret får vi inte missa, alltså får TV-middag ibland (3ggr/år) intagas.

Dock var det inga roliga program på TV:n efter På spåret.
Varför jag fick se Förlossningskliniken.......hmmm..somliga..inga namn nämnda...tyckte att..
- Jo, men det var ju en fredagsmyskväll...host,harkel,suckochojjojoj..

Ps. Jag fattar faktiskt inte varför män är så kinkiga. D.s


Idag, var jag ute och fotograferade i halvstormen.
Först kollade jag in vårt lilla växthus.
Där är det faktiskt så att somliga växter är gröna fortfarande.
De har alltså inte vissnat ned.
Märkligt. Kanske även somliga plantor brås på mig?
YES!!!

Senare fotograferade jag vid hamnen ..igen...
Fick massor av bra foton..igen..



Nu dags för matlagning igen.
Hummersoppa...och näe..jag ska inte, minsann, dra några enkla skämt.
Sådan är inte jag...alls.

Takie carie

Inga kommentarer: