måndag 11 februari 2008

När ska jag möta Elake Måns matta?

Det var efter att vi sett bl.a en muddring vid ett hamninlopp nära oss som Elake Måns gjort sina tassavtryck samt repor på MIN nytvättade bil!!!

Jag erkänner att jag fortfarande surar över detta, särskilt då det inte är första gången den katten satt sina klor på-i- MIN motorhuv.
Men Elake Måns matta (ja så heter det väl när de en kvinna som äger katten) hon är huuuuuuuuuuuur trevlig som heeeeeeeeelst när hon träffar på Mannenimittliv/Indianhjärtat.

Då hon träffar mig, däremot, så hälsar hon knappt.
En nick kan jag få på sin höjd.

Men vad hände i förrgår.
Jo, ett grannhus la om sitt tak.
Mannenimittliv/Indianhjärtat passerar och försöker prata med dem men de hälsar inte ens en gång. Inte en enda hälsning..inget..

Senare var Mannenimittliv/Indianhjärtat och jag ute tillsammans och promenerade en liten bit.
Då frågade jag en av dem några saker.
Och ja, de kom fram och de var HUR trevliga som helst!
Jag fick både tips samt telefonnummer om jag...vi.. behövde hjälp.

Märkligt..mycket märkligt..

Fast jag förstår faktiskt att Elake Måns matta föredrar Mannenimittliv/Indianhjärtat.

Inga kommentarer: