söndag 17 februari 2008

Apropå alla fina mail man får

Just nu är jag less på alla kopierade texter jag får tillsänt mig via e-post.

Visst, somliga, de flesta, utstrålar en ärlig önskan att man, dvs jag, ska ha det bra etc.
Det skickas änglar, önskningar, berättelser om hur människor fått lycka i livet, bara man tror på "det" och på att skicka mailet vidare.

Dessutom så är det så att någon annan än avsändaren skapat det fina budskapet.
"Fint" är det, snyggt, oftast välformulerat.
Men

DET ÄR KOPIERAT!

Hur många människor läser den texten, förstår, tar den till sig?
Och inte låter den bli en text, ett budskap i mediavimlet.

För det ÄR många, många som sänder budskap.
Men tyvärr lever inte alla efter dess budskap
..alternativt har de inte tid reflektera....

Ibland är nog ord bara ord..

Huvudsaken är väl att man menar det.
Att man ger tid..man finns där..inte bara skickar ord vidare.
Just nu är jag urless på folk som bara snackar men inte gör något.

Varför inte bara skriva en enkel egenhändigt komponerad rad istället?

Tid är viktigare än kopierade sanningar.

Det står jag för!

Inga kommentarer: