fredag 15 februari 2008

Fastedag nr 5, Merlangius merlangus

Det går baara fint att fasta, jajemensan.
Jag behöver egentligen inte äta fast föda någonsin mer.

Iallafall så lagade jag till en gó middag till älsklingen igår.
Det var Rösti stekt i hjärteformar samt köttfärsbiffar också stekta i hjärteformar.
Han uppskattade det verkligen!!
Inspirationen fick jag från Memoarerna...(hmm när ska han bli AIF:are egentligen?)

Credit ges. Det var sååååååå gott tyckte Mannenimittliv/Indianhjärtat.
Bildbeviset blev sådär...men..tja..får duga.


Förresten så...alltså..liiite jobbigt är detta att erkänna..men K-Å hade rätt.
Fisken i inlägg från igår är en vitling, Merlangius merlangus, enligt expertis.
Så då får vi tro på detta.

Och vitlingar har överbett. Jag skrev fel.
Flå´t..jag e hemsk...flåt..lova ni förlåter mig?!
Jag var kaxig..ber om ursäkt..

Vitling ska bli mitt andra namn.

Peace, love and understanding.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen?!?!?! VAR det en vitling?!?!? Otroligt!!




;-)

/K-Å

Ännelaij sa...

Ja!
Det var faktiskt..FAKTISKT OOOOOOTROOOLIGT det var en vitling.

Ha det bra anyway.

Heter du Torstenssson i efternamn?

Eller kanske Torskensson?


Bara undrar..
:)