söndag 24 februari 2008

Nytvättade fönster med strandskator & svärfar i sikte



Jag tvättade alla fönster utvändigt på nedervåningen igår. eftersom det blåser rätt ofta från havet här så blir fönster mycket snabbt skitiga. Från en dag till en annan kan de vara nästintill ogenomskinliga. Det är nackdelen att bo nära havet. Väderleken och saltet tär hårt.
Å andra sidan, utsikten, närheten, havsluften. Det är värt detta.
Nu kan ni säga:
Intresseklubben noterar

Igår var vi ute och promenerade en liten vända. Vad fick jag se då?
Jo, årets första strandskata!
Nu fick jag med den på bild. De tidigare iakttagelserna jag har haft är ju inte helt säkra.

Snart kommer min rare svärfar ned. Det ska bli trevligt!
Förresten, som sagt var brukar vi ha frågesport varje fredag och lördag.
JAG...JAG..OBS, OBS!..kan inte säga nog många gånger:
JAG vann överlägset i lördags!!

Fredagen behöver vi inte prata om..

Inga kommentarer: