onsdag 13 februari 2008

Fastedag nr 3

Det känns verkligen heeeeelt OK att fasta idag.
Verkligen...
Inte alls hungrig.


Någon mer som kör mental träning?

Hursom så handlade vi fisk idag och som sagt var så...tja..jag åt inget av fisken...jag bara tillagade den i ugnen.
Själv drack jag min underbara tomatjuice.
Godisgott!
Som efterrätt..för mig..blev det potatisavkoksdrycken.
Smaskens!


Nåväl, så ska jag ta reda på vad en av fiskarna vi köpte idag är för något.
På söndag ska jag tillreda en läcker middag utav honom..han..Sven..eller Bertil..kanske Sven-Bertil!?

Ses!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om än något rödnosad, jag är till 93% säker på att detta där är en... vitling!! Den typiska svarta fläcken vid bröstfenans bas avslöjar den.

/Jan-Konrad

Ännelaij sa...

Hmm..hmmm..
Vi, mannenimittliv och jag är till 93% övertygade om att det INTE är vitling.
Färgerna stämmer inte.
Ej heller bettet på firren.
Vitling har underbett.

Denna har överbett.

Har fått tips om att det kan vara kummel.
Det tror jag inte heller.

Det är en torskart...ja...det skrattar vi åt allesammans..hehe..

Men jag, vi, funderar på kolja..fast det stämmer inte riktigt ändå.
Dock är näbben ellervaddetnuheterpåfiskar platt detta stämmer väl in..och bilden på nedanståendeslänkssida den vissar en firre som ser likadan ut..fast bra mycket mindre..dock saknar fisken den runda pricken.

Nåväl..snart är fallet löst.

Jag ska fråga någon fiskare.

Återkoppling kommer.

Ännelaij sa...

Glömde länken
http://havsfiske.wasa.net/info/Kolja.html

Smuckers sa...

Ni ska väl inte äta den där? Den ser livsfarlig ut

Ännelaij sa...

Smuckers
Jag håller med..den rodnar ju..INNAN vi ens tagit på oss förklädena!
Kanske därför?!..hmmm...

Den ser skum ut..och nu när vi vet att det är en vitling så har vi fryst in Sven-Bertil.

Tänkte ta fram honom vid hungersnöd..fast..expertis säger de smakar gott..hmm...själva har vi plockat nog med ben från vitlingar.