torsdag 28 februari 2008

Trädgårdsnerdiga Alien i Linnés spår

Idag har jag klippt ned vinrankan. Förra året var första året plantan bar frukt sedan jag planterade den för 3 år sedan. De var väldigt söta och goda. Jag är så rädd om den vindruvsplantan, snacka om att vara nerdig, erkänner direkt.

Sedan har jag tittat till Afrikas blå lilja som har klarat vintern bra.
Även en sorts ananasplanta som jag tidigare bara haft inomhus framtill för två år sedan. Numer har jag den ute från försommaren framtill november. Den mådde bra och blommar för fullt.



Eftersom jag var så i trädgårdstagen så passade jag på att börja väcka änglatrumpeterna ur sin vintervila genom att vattna dem. De ser ut att ha klarat vintern bra de också.

Sedan trampade jag vidare i mina Alien-Linnéspår och sådde taklök.
Nedan taklök från förra året som jag fotograferade idag.

Löjtnantshjärtan, fänrikshjärtan, påskliljor samt krokusar(som blommar) har också börjat komma upp!

Slutrapporterat från Alienträdgården för den här gången.

Inga kommentarer: