lördag 1 december 2007

ARG -"Tevaförnytta?"

Konsumblogginlägg

Jag känner mig irriterad över attityder hos somliga som arbetar inom serviceyrken.
Visst förstår jag att man blir arg, sur, irriterad etc över att det kan kännas som om kunder inte respekterar en.

Det jag inte, aldrig, någonsin kommer att förstår är att man går ut och irriterar sig över oss "kunder" offentligt, dessutom i detta fall kopplat till ett namn inom en handelsorganisation.

Kanske det bästa vore att man, i vissa fall, inte hade kunder?
Eller varför inte sätta upp skyltar om vilka kunder man anser vara önskvärda?

Eller så är man serviceminded och tar irritationen efteråt.
Jag tror att man gör fel att visa det utåt på bloggar i vissa fall.
Istället för att behandla kunder som den inkomstkälla de faktiskt är. Sedan är det upp till var och en säljare att ge mer service till de som inte ger glåpord.

Kanske har jag fel?

Jag har jobbat (och jobbar) inom serviceyrke.
Har man inte kunder, klienter så har man inte jobb heller.

Grunden till min irritation är denna blogg
Konsumbloggen
Snacka om att jag fått mothugg!

Nåja..jag står för mina åsikter.

Take care

3 kommentarer:

Smuckers sa...

Jag har inte hunnit läsa dina kommentarer, men kan bara säga att de enda yrkesgrupper som jag behandlar med yttersta respekt är städerskor och butiksanställda. Resten ger jag gärna ett helvete. När städerskan kommer till jobbet brukar jag städa upp min egen plats och göra det hon brukar göra. Ingen ska behöva kröka rygg för min skräppåse. Ungefär likadan är jag....vänta nu det här blev ju helt plötsligt jättelångt och bloggstoff till min egen blogg. Jag får fortsätta där, men det finns ingen orsak till att göra livet svårare än det är för folk. Om jag kan göra deras arbetsdag behagligare och vara till lite besvär så är jag glad.

Ewa sa...

Klokt inlägg, och klok kommentar från killen här ovan. Men han glömde en viktig yrkesgrupp som jag själv tillhör, och som ofta blir illa behandlade, och det är vårdpersonal.

Näe, våga stå upp, och gör oss hörda. Man ska inte behöva accepetra att bli illa behandlad som kund. Då får det hellre vara. Har läst om detta på flera bloggar nu. Kanske det märks extra mycket nu i julhandeln?! Har iaf märkt stor skillnad på personalen här på Coop den senaste tiden.

Ett ställe där det MÅSTE ingå i utbildningen och jobbet att vara snorkig och otrevlig är på Apoteken. Iaf på de jag varit in på. Fy fasen säger jag bara. Men där MÅSTE man ju tyvärr handla ibland. Får riktigt bita mig i tungan för att inte säga nåt riktigt dimt då jag är in där. Men jag är fan en kund, och det är jag som betalar deras lön.

Kram i kylan
/Ewa

Ännelaij sa...

Jag vet ..
Det är inga problem.
Som sagt var så är det svårt med information.
kram på er!