söndag 2 december 2007

Håhåjaja, missförstådd eller inte

Min vän smuckers verkar orolig över att jag har annorlunda åsikter än vad han har.

Men ååh..
Hallå..eh..!

Vad jag menar är ju att det är viktigt att respektera varandra.
Klart att då att när man arbetar inom serviceyrken så ska man givetvis inte
stå ut med vadsomhelst.
Absolut inte!

Det jag anser är att:
- Givetvis ska ,vi..
kunder inte vara otrevliga mot personal.
Vice versa gäller också..
MEN servicepersonal får också tåla lite mer.

Vi som är kunder handlar inte hos butiker inte för inte.
De flesta av oss väljer butik efter service, sortiment och bemötande.

Jag har ALL förståelse för att personal inte tycker att kunder alltid är så roliga.
Tycker att det får man också dryfta inom personalgruppen.

Är det inte så att även personal ibland även är kunder?
Eller har jag fel?
Nåväl..

Vi som är kund v.s säljare får nog respektera varandra. För har vi inte kunder eller säljare så.....

Off topic så är det.. (jag).. så här:
När det var städning av mitt rum så..:
Jag hör deras steg i korridoren..anar att mitt rum ska städas
Snabbt som en iller så städar jag mitt skrivbord!
Torkar av skärmen..*puh*..
Plockar undan papper så det inte ser stökigt ut.

Jag tömmer min papperskorg med vindruvsrester och äppelskruttar.

Så..nu är jag inte till besvär.

Och jag uppskattar VERKLIGEN att få mitt rum städat!

2 kommentarer:

Smuckers sa...

Det var inte menat som kritik till dig för jag tror inte att du går omkring och är elak mot servicepersonal. Jag hann inte läsa vad du skrev på Konsumbloggen. Det blev mest så att din text fick mig att komma ihåg ett inlägg om städerskor som jag skulle skriva en gång men glömt bort och steg för steg kom den tillbaka, så egentligen har den inget med vad du skrev att göra. Jag babblade helt enkelt på helt egoistiskt om mig själv efter några glas vin.

Det är inte dig det är fel på det är jag. Tack och förlåt!

Som en anekdot såg jag idag en kvinna i videobutiken hade hyrt två filmer igår men ville inte betala för en eftersom hon bestämt sig för att inte se den. Då tycker man synd om stackarna i kassan och oss i kön som för vänta i evigheter på hennes tjat att slippa betala.

Ännelaij sa...

Jag vet att du inte menar att kritisera mig.

Ingen fara, det är svårt med kommunikation.
Lätt att missuppfatta saker som är skrivna på Internet.

Jasså?..hmm..hon ville inte betala den andra videon?!

Var det mig ni såg?
Hette den andre filmen:
Shrek 2?

...ähum...men jag betalade väl ändå..sentomsider?...hoppas jag.