tisdag 4 december 2007

Jag säger bara BÖRJE SALMING!

Jahapp, då har jag letat rätt på liiiiiiiiiiite info om det hockeylag som VERKLIGEN äger!
Dessa har varit med i Kiruna AIF..inte i Kiruna ..haha..hiihoohiohajomensåatt..fniss..laget...tihi..harkel.. IFK:
Börje Salming
Stig Salming
Göte Wälitalo
Tord Lundström
"Klimpen" Häggroth
Peter Lindahl
Kalle Svensson
Bengt Waaranperä
Freddy Lindfors
Jörgen Wikström

osv, osv, osv, osv...jag tyar inte räkna upp alla stjärnor som AIF fostrat..gääääsp...för då skulle jag fått ägna hela natten åt detta.

Så..nu är det dags för vissa IFK:are att kontra.

:)

8 kommentarer:

Ewa sa...

Börje Salming är cool, och jätte trevlig. Har pratat med honom i telefon flera gånger, då jag jobbade på Kalix Tele 24, och han var kund där. Sen ger han ut vansinnigt snygga underkläder! :P
Har sett huset han byggt, då det var i själva byggögonblicket. WOW! Vilket hus, och vilken tomt. Bor granne med Ingemar Stenmark, bl a.

Kram kram

Ännelaij sa...

Ja, han är trevlig..OCH snygg!
:p
snygga underkläder med..snacka om att man önskar han tog av dem..

OJ..äehrrmm...

JO...eller näe..eller...

Salming e bäst!

..efter...ja..mig..?..

Smuckers sa...

Man kan inte med bästa vilja i världen kalla Peter Lindahl för stjärna. Kalle Svensson och Bengt Waaranpäre är också mycket tveksamma.

Ännelaij sa...

Jamen Smuckers då!
Det vet jag väl, fast jag ville bara räkna upp några stjärnor och då tog jag med även dem..visserligen via att kopiera namnen från en annan sida..

Men kom igen nurå!..vilka stjärnor har IFK fostrat som vi minns?

Lycka till!
:)

Den Tredje sa...

Hört talas om Sveriges bästa målvakt genom tiderna Pekka Lindmark?

Ännelaij sa...

Jamen den tredje!
Vet du, det är ju alltid undantagen som bekräftar regeln.
juuu..

Vad kaxig du är redan vid så unga år.
Verkar som det går i arv...................................................

Take care och ät upp din spenat (eller Happy meal) så kommer du säkert bli hockeystjärna du med...

Jag håller alla tummar!

Fast inte för IFK väl?

Den Tredje sa...

pappa var IFK:are. Farfar var IFK:are. Så jag är också IFK:are.

Andreas Hadelöv då? Målvakt i Skellefteå.

Ännelaij sa...

den tredje

Jo..jo men han är ju bra..Hadelöv.

Din pappa och farfar var IFK:are skrev du...
BRA!
Det gillar vi AIF:are (fast numer så håller jag nog mer på Björklöven..)

Ha det bra iallafall och sov gott...om du inte sover så väck pappa!

:)
/Annelie