lördag 22 maj 2010

Fågelfotograf på powerwalk

Idag iklädde jag mig min fotomundering för en promenad i snabb takt.
Snickarbrallor med knäskydd, t-shirt samt en tunn, tunn jacka.
Perfekt klädsel för att powerwalka i.
Särskilt om det är 12+ och mulet vilket det inte var idag.
Utan idag var det 23+ och solen bara gassade från en nästintill molnfri himmel. Det blev riktigt varmdimmigt invid havskanten.
Mycket vackert.
Mycket svettigt.

Jag promenerade till mitt favvoställe för att se om om näckrosorna börjat knoppas.
Och det har de men det verkar dröja innan de blommar.
Vackert var det även där men bilderna jag tog av tjärnen blev inte så bra p.g.a det starka ljuset.
När jag vände hemåt så hörde jag flera sånglärkor och på ett ställe så badade rödhakar.
Dem fotade jag, alltså både rödhakarna och sånglärkorna.

Sånglärka som gladde mig med sin sång idag

Sedan stötte jag på en trut..det enda jag stöter på..hehe.
Den hade fullt upp med att käka fisk.
Flera paparazzibilder av hanses (nej jag vet inte om det var en han men who cares) måltid blev det.
Här är en av dem










Nu mina vänner och andra, ska jag göra lite middag.
Mycket vitlök blir det. Mmmm...det är ju inte var dag som det är pingst ju.
Glöm inte det!
//Pingst-A

Ps.
Hmm..formateringen på inlägget ser inte likadan ut som på förhandsgranskningen. Men spelar roll pingisboll det är ju bara ett inlägg från en av Sveriges minsta bloggerskor...
Ds

3 kommentarer:

Ulle sa...

Äh, du underdriver. Sååå liten är du ju inte.

Ännelaij sa...

Ulle
Näe..det är sant.
Sååå liten är jag ju inte.

Ida sa...

Åh näckrosorna. Varför är jag aldrig där då de blommar för?