lördag 1 maj 2010

Blandad kompott

Grind intill fyren fotat av mig i februari.
Igår var en bra dag..mycket bra dag.
Spännande och nya utmaningar väntar mig och jag ska klara det.
Utmaningar är något jag verkligen gillar, nya situationer, javisst en aningens nervöst men det hör till.
Så himla skoj!
Så idag gratulerar jag mig själv och skickar många varma tankar till en person några mil typ nordöst om mig.
hehehe..jo visst är jag hemlighetsfull men alla behöver inte veta allt.

Efter samtalet var jag ju tvungen att fira genom att köpa nya skor.
Inne på skoaffären tog jag av mig mina skor..
..ähum..
Plötsligt var butiken tom på folk så jag provade bara ett par som var för små, sedan tog jag raskt på mig mina egna skor och hämtade en storlek större som jag tog på öppet köp.
Jag ville liksom inte ta av mig pjucksen igen.

Nåååååja, det var ju valborgsmässoafton igår och jag och en väninna var ned till elden i hällregn, hon sjöng helt underbart, för givetvis så har hon en bra stämma till skillnad mot mig.
Inte så konstigt, det har ju de flesta men hon har ju dessutom 'skolad' röst.
Sedan var det dags för middag och jag körde på Den låtsatshemska tvillingens laxrecept, efterrätten ska jag göra när vi är fler folk.
(Ni som inte fattar vad för mat jag pratar om se komentarerna på förra inlägget)
Om maten blev god?
Ahmeh?!?!
Det var så gott så jag nästan kreverade.
Min gäst gick nästan upp i brygga ..hehe..jaja inte på DET viset..och jag fick stående ovationer samt avkrävdes receptet.

Sedan samtalade vi..eller ja mest hon..numer vet jag "allt" om ett uppdrag hon har inom en organisation.
Det är det som är så "bra" med vissa människor, de pratar så mycket om sig själva så man behöver faktiskt inte tänka på samtalsämnen de älskar ju att prata om sig själv.

Idag är jag en aningens mör..
Undrar varför?!?!
Så jag går omkring här hemma i  pajsarbyxor, gul  Sverige T-shirt, urtvättad huvtröja samt håret i två snoddar, helt osminkad.
Håll utkik, foto på mig och min outfit kommer ganska snart och ni nya läsare, återvänd gärna till min blogg och länka mig till era kompisar så har jag snart slagit Kissie och Kenza i besökstatistik.

Ha det bra
Vi hörs när vi hörs

/SkoOchMat-A

6 kommentarer:

XXX sa...

Närbo har en skojig liten historia om det där med att köpa skor....med fötter som tömmer butiker! Och med ledning av den historian hade du helt fel upplägg på ditt skoköp. Det gäller att härda ut tills de ger dig skorna bara du försvinner från affären.

Cici sa...

Alltid något att se fram emot!

Markattan sa...

Visst är det bra med vänner, de lämnar inga butiker när skorna åker av...

Markattan

Speja sa...

Hehehe, du är underhållande du. Måste genast kolla laxreceptet. Vill också få se stående ovationer och kanske till och med uppleva att svärfar går ner i brygga.
Kram!

Osloskånskan sa...

Bild på nya skor...?

Ännelaij sa...

Den låtsats hemska tvillingen
Vad synd att jag inte tänkte på den utvägen..hmm.
Men nästa gång jag behöver förnya min skogarderob så..

Cici
Ja, alltid har man något som man ser framemot..
hmmm

Markattan
Ja, det är kanonbra med vänner som fattar att ens fötter inte luktar mumma direkt. Alltså därunder skon.
e blir med automatik mina Idoler.

Cina
Gulledig, bra att du gör återbesök på bloggen trots mindre trevliga skoinlägg.
Vilken smart son du har.
Me like.
:)
KRAM!

Speja
Alltså laxreceptet..det är bara sååå...såå..sååå perfekt!
tihi..du kommer att få se svärfar gå ned i brygga, jag lovar!
Kram!

Osloskånskan
Jooooooooo..jag borde faktiskt gör det..men jag har inte gjort det än.
Lite bloggtorka typ.
..f´låt...typ.
Men, kanske det kommer bilder på annat hädanefter.
:)