måndag 24 maj 2010

Däckbyte samt frågande min

Som ni alla nog kanske vet så har jag inte bytt till sommardäck men i dag vad det dags.
Jag lämnade sulorna (ja de heter så på däckspråk *ler kaxigt*) hos däckverkstan som skred till verket.
Mycket verk blev det, ty de mätte däckdjupet vilket en somlig Alien inte gjort eftersom hon tänkt på annat.
Och djupet, ja det blev djupt.
Väldigt djupt.
Alltså kom däckfirman fram till att sommardäcken går att köra på en säsong till.
Vem är gladast i hela Halland idag?
..............punkt...punkt...lite punkter till.............
Summasummarum blev att beräknade 5000 riksdaler blevo 150.

Efter denna glädjechock så styrdes pärlan till nya höjder..eller ja, ICA-butiken. Där mötte jag en "vän" som, milt sagt, är nyfiken, dessutom så är hon lite nervös, hon vill inte trampa på någon tårna men ändå veta allt.
Hon sa att jag såg såååå pigg och glad ut.
- Tack, sa jag
Därefter så började hon prata om att jag ju är ung (jojo) och att livet går vidare, Mannenimittliv han finns ju inte längre och glader ser jag minsann ut att vara.
Hon fiskade efter info om jag hittat någon ny älskling och om annat i mitt liv.
Eftersom jag är sådan jag är..en hygglo typ..så såg jag plötsligt ut sååååååååååååååå himla sorgsen ut som bara jag kan och dessutom frågande..?!?!?
Varpå hon ser ut att bli smått bajsnödig och som av en händelse börjar hon prata om andra saker.
hehehe..

Psychodottern, hon som är så mild och vän tyckte att det var typiskt mig att göra så.
Om jag skäms?
S k u l l e v ä l i n t e t r o d e t v a !

Hörs när vi hörs
//Däckad

7 kommentarer:

XXX sa...

Ja men där vann du ju en rejäl slant...Men spela inte upp den vetja, lägg den i reskassan....
Grattis.

Markattan sa...

På tiden då alltså och hur går det med optikerbesöket?

Markattan

Ida sa...

Ja du spara verkligen en rejäl slant och som av en händelse behöver din dotter en ny kamera, perfekt :D

Hmm, psychodottern. Det kan ju missuppfattas, säkert det som är meningen också. Men tänk på de som inget vet :P

Speja sa...

Grattis till det ekonomiska glädjeruset. Och så tycker jag att du hanterade nyfikna damen väldigt bra. Har du teatertalang?

Cina sa...

Nyfikna damer ska hanteras bestämt och det gjorde du ju bra! Inte skämmas det minsta!
En ekonomisk glädjechock är ju alltid välkommen! Så himla skönt att slippa köpa dyra däck!
Varm kram!

Ännelaij sa...

Den låtsatshemska tvillingen
Ja, det var en rejäl slant ja.
Som jag sparade alltså. Nej, spela upp den ska jag inte.
Men satsa dem måste jag göra..på glasögon ju.

Markattan
Ptja, det går väl inte så bra.
Men snart..till veckan ska jag försöka klämma in ett besök.
Måste ha dem fort, helst igår.

Ida
Hahahahahahaha..det var det roligaste jag hört sedan du sa att Karin har bajsat i skogen då du var 2 år. Nästan det roligaste alltså.
Men om du hade varit psycho så hade jag aldrig skrivit om det ju..Men självfallet så ska jag inte skriva så längre ifall att du ogillar det.
Kram

Speja
Det kändes väldigt, väldigt skönt att göra på det viset. Jag är liiiiiiiite smått less på människor som frågar och frågar och tror sig veta hur jag mår.
Hehe, ja jag kanske skulle ställa mig på scenen?!

Cina
Preciiiiiiiis, frågvisa damer ska man inte ge ens tummen.
Möjligen tummen ned.
Mmm..det är minst sagt skönt att slippa utgifter, det finns nog av dem ändå.
Kram!

Ida sa...

Hehehe, näädå. Nog gåre bra :D Tror de vet att jag inte är det, förhoppningsvis ;)

Jag tyckte inte det var så roligt. Lät rimligt :D :D :D