fredag 20 november 2009

Undrande tröttmössa som är trött på tröttmössor


Igår fick jag en mössa som jag beställt.
Jädrans c.o.o.l och passande tycker jag.

Jag designade text själv här.
Gissa min förvåning då Blivandepsykologdottern tyckte att det inte riktigt passar sig att jag har en sådan mössa..suck..
Så jag frågade om hon ville ha den i julklapp då, men si det duger inte minsann.
För hon är så petig med sina mössor enligt egen utsago.
Så nu fnular jag på om det blir mormor eller yngsta dottern som blir den lyckliga på julafton..

Nå, nog om detta.

Jag är faktiskt lite smått undrande.
Varför då undrar ni säkert eftersom jag annars alltid är en sådan solstråle?
Jo det är nämligen så att allas vår tidning Aftonbladet har gett storbloggerskan Mogi uppdraget att leva på A-kassa i två veckor.
Hon ska under dessa två veckor klara sig på endast 3770 kr.
Jappsemensan, så.. lite...
I och för sig betalar hon ingen hyra men ändå..tufft som rackarns.
Och nu har hela 1700 kr gått åt till mobilräkningen.
Stackarn,
Nu har hon ju bara 2000 kr kvar till mat och shopping under resterande 12 dagar.
tufft

Idag skriver Mogi om sin outfit och sitt i.D smink (i-D=dyrt) på sin blogg.
Hon har vidare varit tvungen gå upp i ottan för ett event där hon bjöds på en god frukost.
Nu funderar hon på vilka kurser som hon ska söka på i Australien.
Alltså en helt vanlig dag i en arbetslös ungdoms liv.

Ha det bra
/Trött-A

6 kommentarer:

Susanna sa...

Tack för tipset om mössan...jättecool...:)

Jag skulle vara glad om jag hade 3770 kr att leva på i två veckor!!!

Kramar

Ännelaij sa...

Susanna
Visst är mössan cool.
:)

Hade man haft 7540kr/månad efter att hyra, el, försäkringar var betalda så vore det inte så fel direkt.

Jag bara undrar varför Aftonbladet ger sig in i detta.
Mogi lär ju klara sig genom att äta gratis på event etc.
Men jaja...bäst att inte bry sig.
kanske

Anonym sa...

Vad går Aftonbladets grej ut på egentligen? Varför? I 14 dagar? Då kan väl vem som helst klara sig utan en massa klädköp t ex - och speciellt hon som säkert har fulla garderober redan. Hon ska inte ens avstå från att shoppa -bara välja billigare alternativ, inte ens en 7.000:- kronors handväska ska hon köpa under perioden!
/ingridcarlsson

Markattan sa...

Ja vad gör man inte för sin läsarstatistik... Själv tänker jag leva som drottning de närmaste månaderna, blogga om hur det är för att låta mina läsare få en inblick. Liksom. Ålarens, ja inte mina läsare alltså.

Markattan

XXX sa...

Jo men tjenare. Dumheter och trams. De hade ju istället kunnat låta någon som går och väntar på sin a-kassa få leva på de där pengarna. Men det hade väl inte gett så många läsare kanske...

Ännelaij sa...

ingrid
Ja man undrar ju.
Iofs så förstår jag tanken att en välbeställd bloggare ska leva som en arbetslös ungdom under ett tag.
Dock tycker jag det blir missvisande då det endast är under två veckor.

Hon behöver ju inte under den tiden köpa sig en ny vinterjacka eller så.

Nåja..jag blir bara irriterad på Aftonbladet.
Klart att Mogi hakar på så det är inte så störande eller stötande.

Markattan
ååååååh!
Det vore trevligt att läsa din drottningblogg.
Du kanske kan anställa mig som din betjänt under den tiden?
Jag kommer också att blogga.
hehe

Den låtsatshemska tvillingen
Visst är det trams.
Håller med om att någon som väntat på sin A-kassa i flera månader hade t.o.m blivit lycklig av dessa pengar..men som du skrev.
Det ger inga läsarsiffror.