torsdag 12 november 2009

Någon som kan tipsa en latmask?


Min dotter ska baka biskvier och ville ha mitt recept.
Hon hade tänkt använda färdiggjord mandelmassa men jag sa att de inte blir lika goda och sega som mina där jag mal min mandel själv.

Hon tyckte det lät jobbigt att skålla och mala mandel.
...hmmm..vilken latmask!
Dessutom är det så att man även ska göra en sockerlag för att ha i smörkrämen.
Om hon suckade och stönade då hon fick veta det?
...ehrmmmm..

Någon som har något bra tips till den lilla baklatmasken?

Hörs när vi ses
/Olat-A

5 kommentarer:

Ida sa...

Ja men hallå, det är ju liksom lite väl over the top att hålla på och skålla och mala mandel. Herreminje! Snacka om att du är Bree van De Kamp number one :D

Markattan sa...

Bästa latmasktipset är nog att be sin snälla och duktiga mamma fixa biskvierna. Mammor brukar fyllas med lycka över att vara efterfrågade bakerskor av sina vuxna ungar. Det får dem att känna sig väldigt efterlängtade, behövda och älskade.

Markattan, bästa tipsaren ever, åtminstone ur latmaskperspektiv.

Ännelaij sa...

Ida
hehe..jag Bree?
..jahajaa..
Kamp må stämma in--

Markattan
Men ååååååh..såsant så sant!
Fast..vems sida står du egentligen på?
hmmmmmm

Mifflan sa...

Chokladbollar...??? Kladdkaka...??

Ännelaij sa...

Mifflan
Jag tror att hon gör det också..
Det är bara skållade mandeln samt sockerlagen som hon vill hoppa över.
:)