lördag 21 november 2009

Sparvar och porträttfotograf


Hästarna går fortfarande kvar så jag fotade även dem

Idag har det varit både varmt och soligt ute.
Så jag tog på mig mina snickarbrallor samt min vanliga fotoutrusning och gick med ***** steg ut mot fyren.
Vid parkeringen stod det många bilar och jag mötte en hel del folk som bar på sina fågelkikare. Därför förstod jag att det är någon ovanlig eller skojsig fågel som just nu befinner sig där.
Kul!

När jag kommer fram till stenen där hästarna brukar klia sig på, och där det brukar ligga rosor eller liknande i, så står där en man med en kikare i högsta hugg.
Vi hälsade på varandra, sedan säger han att det är en flock snösparvar som just nu flyger omkring vid strandkanten.
Så jag fotar givetvis dem.

Därefter ber han mig fota honom också, fast med hans kamera.
- Jo ser du man har ju aldrig några foton av sig själv ju.
Så jag ställde givetvis upp.
Hoppas han blev nöjd.

Givetvis så stötte jag på samhällets mest kvittrande fågel som sjunger i varje öra som vill höra. Och alla andras.
Hon frågade givetvis mig om hur det var med mig och om jag ska bo kvar i samhället.
..jisses..
Jag svarade så kortfattat och vänligt som jag kunde men gick verkligen inte in på detaljer.

Senare så ringer svärfar mig.
Ett trevligt samtal.
Men han berättade att också han fått frågan om jag verkligen ska bo kvar här nere.
Han vet svaret men annat folk undrar.

Till alla er som undrar men som troligen inte läser min blogg.

Jag_Ska_Bo_Kvar_Här

Frågor på det?

Vänligen
/Annelie

8 kommentarer:

Markattan sa...

Nope, inga frågor, allt är solklart. Precis som din dag verkar ha varit. Skönt med lite sol som omväxling. Här har det varit lite sisådär med den saken. Men jag har ju å andra sidan suttit inne och jobbat idag...

Markattan, önskar trevlig helg

Anonym sa...

nej de kan ja inte påstå ja har;)/måjkål ps trevlig bild

strandskatan sa...

Nej, inga undringar här heller.
Idag har verkligen solen lyst på oss. Njutbart !
Undrande "tanter" kan vi vara utan !

XXX sa...

Har heller inga frågor om din placering i världen. Jag fattar, du bor kvar. Inga frågetecken alls att räta ut.

Bara undrar lite...ska du ALLTID bo där ;-)

Lev väl

Ida sa...

Vilken fin bild.
Jobbigt med alla frågor :/

Ännelaij sa...

Markattan
Skönt att jag slipper förklara mig ännu mer.
Jo, det var skönt med sol, har ju nästan bara varit grått hittills under november.

måjkål
Brao!
Tack, jo den blev bra.
:)

strandskatan
Ja, solen var verkligen välkommen efter allt gråväder.
Precis! Frågvisa tanter kan vi vara utan.
Särskilt de som inte berättar något alls om sig själva.

Den låtsatshemska tvillingen
Nice att du fattat att jag ska bo kvar här.

VA?!?!?!?!
Ehhhrmm...näe..jag kanske inte ska bo kvar i lägenheten här utan flytta till ett hus så småningom.
Men..annars så..
:)

Ida
Tack, jo bilden är fin.
Visst, det är jobbigt med frågor, särskilt som man bara vill gå ut och promenera, inte snacka med mindre roliga personer.

engelsson sa...

Vilken jättefin hästbild..grattis.. O jisses vad folk e förvetna som vi säger här nere..bry dig inte..kram

Ännelaij sa...

engelsson
Tack!
Ja, somliga är verkligen förvetna här. Jag försöker att inte bry mig och när jag svarar så blir det kortfattat.
kram