fredag 27 november 2009

Mörker, ljus, kör på

Som skrivet var så åkte jag till Halmstad igår.
Det blåste, det regnade, det var mörkt.
Kul, verkligen kul, tre flugor på smällen då.
För jag tycker ju verkligen att det är trevligt att köra i något av dessa tillstånd.
J ä t t e s k o j.
Men jag kom både dit och hem och omkörd blev jag på både rätt och fel sida.

Nåja
Huvudsaken är att mötet var bra.
Och det var det.
Det känns som om hela denna vecka gått åt till att bearbeta sorg och att gråta.
Det är skönt på något vis, även om det är jobbigt just för stunden.

Nu är det snart första advent.
Julljusstakarna är framtagna och inkopplade.
Glöggen är inköpt, likaså pepparkakor.
Dock är inga lussekatter bakade, tror jag skippar det i år.
Nu behöver jag 'bara' stryka gardiner och dukar samt städa lite, mycket, till.
Sedan kan advent komma.

Lite musik som..ja...passar mig just nu. Lyssna på texten och se de vackra bilderna.
Helgen till ära så är det en välbekant kör som framför sången.


Ha det bra
/ A

5 kommentarer:

engelsson sa...

Underbar musik..kramar om dig..kan inte annat

Anonym sa...

Musik kan säga mer än skrivna ord om man verkligen "lyssnar".
Kram på dig och ha en fin första Advent !

strandskatan försvann sa...

jamen, jag skrev ju Strandskatan (rackarns dator)

Markattan sa...

Jag hoppas att din första advent blir bra, efter denna vecka. Får se om det blir något adventspysslande här, vi är rätt dåliga på sånt där. Fast lite glögg tror jag nog vi ska kunna fixa.

Markattan

Ännelaij sa...

engelsson
Ja, den är bra
Kram

strandskatan
Precis, ibland behöver man inte skriva ned så mycket själv.Andra har gjort det före en.
Och sjunga kan jag verkligen inte.
Kram

Markattan
Det kan inte bli värre än vad det varit under veckan.
Eller jo, det kan det men jag tror inte att det blir det.

Jag gillar mest adventsstakarna och ljusen.
Ja, julgardinerna i köket går inte heller av för hackor.

Hoppas din advent blir bra oavsett pynt eller inte.
Kram