onsdag 25 november 2009

Inregnad blivande modebloggare tipsar!


Bild jag tog en dag då det inte regnade
Det regnar idag.
Och jag har en släng av bloggtorka.
Hmm..vad ska jag skriva om?
Dagens outfit kanske?!

Svarta brallor köpta på Lindex
Svart blus från MQ
Vitt linne Okänt märke och butik
Underkläder..meh?!? JA!
Strumpor, svarta samt försvarets varma raggsockor
Har knappt på någon värme så..
Tyvärr blir det ingen bild på det, jag minns inte vart jag lagt kameran.

Just ja..lite sminktips skulle ni gilla!
Ta och tvätta ansiktet med en tvättlapp.
Applicera lite dagcréme på din finfina smårynkiga hy.
Därefter tar du en liten klick (eller stor) foundation exempelvis från Max factor.
Smörj in och se hur din bleka, trötta hy plötsligt får fin lyster.
Lite rouge från Max factor gör dina kinder så där äppelkäcktstrålande.
Sedan tar du tag i din mascara från Maxfactor och applicerar i valfritt antal lager tills dina ögonfransar ser ut som spindelben.
Därefter måste du ju markera ögonen och det gör bäst m.h.a Max factors svarta alternativt grå kajalpenna.
Glöm för allt i världen inte plutmunnen!
Den målar du med läppstift från Max factor och sedan applicerar du lite läppglans på läpparna.
Jag tycker bäst om Max factors produkter och det säger jag inte bara för att jag blivit sponsrad av dem..
Sedan ställer du dig med knän och fötter lätt ihop och plutar med dina målade läppar mot kameran och tar en bild i en spegel.
Tyvärr kan jag inte göra det eftersom kameran inte hittas..ju..

Just det..en modern bloggare ska ju skriva om mat också!
Frukost: Vaniljyoghurt
Lunch: Spenatsoppa utan ägghalvor
Middag: Vet ej
..kameran..ja ni vet.

Senare i eftermiddag ska jag iväg på ett sorgegruppsmöte här i samhället.Och likadant i morgon men då blir i Halmstad.
Kanske lite ovanligt för att vara en proffsmodebloggare men så är jag ju en Alien
Hoppas ni har det bra
Vi hörs när vi hörs
/Smink-A

4 kommentarer:

strandskatan sa...

Dagens klädmundering låter bekväm och bra på alla sätt. Men maten... herregud Spenatsoppa ... jo, jag vet att det finns en och annan som klarar av att äta grön soppa med ägghalvor ... jag tillhör INTE den kategorin. Farmor bjöd mig på en sådan där meny när jag var fyra år. Sopptallriken var stor som ett dasslock och skeden .. nej, det var ingen sked det var en jätteslev ! Jag var ju tvungen att äta upp också. Aldrig mera säger jag.
Men ändå : Smaklig måltid och ha en bra dag.

Ulle sa...

Smink?! Nja, jag är scheptisk...

Har du testat Onaka-fil med ingefärasmak?! Rekommenderas varmt.

Ida sa...

Gud vad sugen jag blev på spenatsoppa. Dock med ägghalvor och mycket kryddor :D

Max Factor är bäst, iaf deras mascara med 2000 kalorier, mohahahaha.. Tack för alla fina tips. Kanske man ska ta tillvara på dom. Jag vet ju var kameran är och allt :)

Ännelaij sa...

strandskatan
Ja, jag var nöjd med den klädseln.
Oj! Jag kan faktiskt förstå de som inte gillar spenatsoppa. Det ser inte så gott ut direkt.
Usch för att vara tvungen att äta upp något man inte tycker om..
Tack!
Hoppas du också får en rba dag.

Ulle
Hmmm...okej..alla är vi olika.
Ja, det har jag gjort.
Och den var god.
Ska handla idag så kanhända att jag köper det då.

Ida
Jas, jag veeet att du använder den mascaran.
Du ser..bra att ha en tipsande mamma.
Du får maila mig någon bild.
;)