lördag 14 november 2009

Glad, förkyld, my precious


My precious..ååh..

Det var en intensiv dag för mig igår.
Förutom en timmes paus mitt på dagen så höll jag igång från kl 06.00 till ca klockan 18.30.
Somnade på soffan vid 19.30-tiden gjorde jag efter ett paketerande, flyttande, nedmonteringar, dialog och försoning.


Sötis, ren och vacker kärlek

Nu ser mitt hem nästan likadant ut som i juli.
Kartonger, tavlor och lampor som väntas på att hängas upp, porslin som ska diskas och ett garage fullt av skruvar men vart är den rätte skruven då?
Den är tappad.


Jag kan inte se mig mätt, släpper dig aldrig min älskling

Bland de grejer som jag räddade från att övertas av några helt okända personer så fanns en majolika.
Jag har älskat den från första ögonkastet så det känns skönt att den nu är i min ägo.
Antagligen så tycker somliga att den är gräslig men jag är sååååå kär i den.

M y p r e c i o u s.

Idag mår jag inte så bra. Jag har blivit förkyld.
Det är nog inte svininfluensan för jag har ingen feber eller ont i kroppen mer än i huvudet. Dock mår jag illa, har hjärtklappning och känner mig allmänt sjuk. (jaja, jag förstår nog vad ni tänker era små lymlar)
Därför ska jag inte göra så mycket idag mer än att hänga upp tavlor och annat som inte är så fysiskt krävande.
Kanske fotografera också dock inte ute.

Hoppas ni har det bra
Vi hörs när vi hörs.
/GladFörkyld-A

4 kommentarer:

Markattan sa...

Härligt, grattis. Det lönar sig att ligga på och inte ge sig.

Synd bara att glädjen solkas lite av förkylningen. Hoppas den går över snart.

Markattan, gläds med dig

Ännelaij sa...

Markattan
Precis..gäller att inte ge upp.
Förkylningen är småsaker i det stora hela.

Många kramar till dig

XXX sa...

Grattis till majolikan. Förkylningen går väl över.

Susanna sa...

Kan nog förstå att du är kär i majolikan...:)
Krya på dig-kram